Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 11, 2009

Surat layang

Dah biasa benar dengan surat layang nih..Zaman dulu lagi famous. la ni dah ada cara yang lebih canggih untuk melahirkan ketidak puasan hati maka surat layang ni dah semakin di lupakan.
Mana2 surat layan pun isi nya hanya lah 'komplen'. penghantar nya sah 'nama samaran' Kira berani2 tapi takut..Kalau betul berani tulis nama dan alamat yang sebenar apa salahnya.Berani kerana benar.
Hari ni surat layang yang kami terima lebih kearah lucu..Ugutan berunsur lawak.Ada jugak kes cam nih.
Gini saja lah, kalau dah rasa anak awak jer yang betul tu, buat sekolah kat umah saja, cari best tutor and berikan yang terbaik untuk dia..By the way, pandai jugak cikgu awak dulu yer, ajar awak menulis surat sampai tidak ada sedikit kesilapan pun..Agak2 nya kalau awak jadi cikgu, boleh kah awak jadi sebaik cikgu awak nih??
Hmm...Cikgu pun manusia, ada silap dan salah tapi beri lah ruang untuk diperbetulkan bukan nya mengutuk...
Apa pun, tidak ada yang mampu mematahkan semangat kami untuk mendidik anak bangsa selagi ada kudrat dan selagi diperlukan, biar pun tidak di hargai.

2 comments:

Siti @ nurie said...

citer pasal surat layang ni, teringt masa form 5...ada ke 2 3 org classmate ni, dia anto surat layang kat cikgu biologi kitaorg, smpaikan cikgu tu nekad berenti ngajar...betul kak, dlm kata lain, dia dah tak jadi cikgu,,,,.5 bulan kitaorg takde cikgu bilogi...bila result spm kuar, cuma C^ je markah tertinggi...padan ngn muka kitaorng...siti rasa kesian lak ngn cikgu tu...macam nak minta maaf je..tapi tak tau cikgu tu kat ne...

hani@debumelukut said...

kita belajar dari kesilapan..nakal jugak awak yer??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...