Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, October 11, 2011

Nak tak kongsi 7 perkara mengenai 'saya'?

Harap2 tak ada yang termuntah dengan 7 ayat yg bermula dengan 'Saya' nih..
Kak Mah pemilik blog 'Matahati' nak saya buat ni.
Ini syarat2 dia selepas saya di anugerahkan award ni.
Thank you Kak Mah.Tak yah jadi artis dapat juga anugerah...
Tapi kan Kak Mah, tak der apa2 yg menarik mengenai saya ni, camna lah saya nak senaraikan sampai 7 perkara.
Walau bagaimana pun saya sahut cabaran dan saya cuba k.
Ok, ni 7 perkara mengenai saya


Pertama....
Saya bersyukur dilahirkan sempurna walau pun tidak termasuk dalam kelas ratu dunia.

Ke2.....
Saya tidak di anugerahkan wajah yg manis oleh itu orang anggap saya seorang yg sombong. Tanyalah orang yg dah kenal saya, camna saya sebenarnya, sombong ke tidak....

Ke3....
Saya ni penakut. Pacat dan lipas tu musuh ketat saya. Kalau nak tengok saya lari 200meter atau lompat berpagar, cubalah tunjukkan saya binatang tu...

Ke4...
Saya seorang cikgu yg mendapat award 'Cikgu Garang'..Tak caya? meh, masuk kelas saya dan jadi murid saya.

Ke5...
Saya dah tua dan gemuk pulak tu..Package gitu.

Ke6..
Saya ni kalis cuaca. Sepanjang usia saya, saya melalui banyak cubaan dan dugaan dari Tuhan.Alhamdullilah, setakat ni saya mampu hadapi segalanya dengan redha, sabar, tenang, pasrah senyuman..

Ke7 dan terakhir....
Apa yer? Dah habis ayat dah ni. Kalau saya type macam ni boleh kut.
Saya ni baik hati tau! Betul.... Alah, sapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri. Masuk lift kena lah tekan butang sendiri kannn...

Dah. Cukup 7. Ada siapa2 rasa loya? Bawak bertenangggg...

10 comments:

lina said...

salam teacher - Bab "Cikgu Garang" teringat zaman sekolah dulu...lina ada juga label kan cikgu garang...GURU DISPLIN sekolah sgt garang...dia lalu je mesti pegang rotan sambil pukul tiang sekolah. Ngeh...Ngeh...tp oleh kerana cikgu garang juga la kami menjadi anak bangsa yg beguna "peace teacher"

al-lavendari said...

entri yang berterus terang .. nak tulis lebih2 pun takut dengan cikgu garang .. hehe

Chik Att said...

ok lah tu ..... sapa nak kipas kita .... kalau sendiri tak buat kan ...

cikgu garang , murid menjadi.....

ieja amieja said...

assalam cikgu..
sesetengah perkara kene dgn diri sy kecuali perkara 3-5 ..sy takut pacat tp bkn lipas..sy jg bukan guru dan sy x gemuk2..ntah bila agaknnyer,,huhu

MulutPayau said...

Kak Hani...saya teringin nak tgk akak lari 200m @ lompat pagar..hehehhe

ikatankasihku said...

yang ketujuh tu tk menahan..
hehehe ..akak mmg baik hati.. :)

munna said...

garang ke kak...tgk akak tulis mcm cikgu kesayangan semua je

Marina Monroe said...

Okaylah tuh, dpt jugak listkan sampai tujuh, kalau saya sampai tiga dah terstop..hehehehe

Pia said...

"bab tua dan gemuk tu...samalah kak..tp pastikan ianya tak menjadi satu beban di difikiran janji hidup ceria dan bahagia...be positif..ececeh..nasihat org lak.."

Acik Erna said...

asssalam hani..
jadi cik gu kena garang kan..tapi bukan garang terlampu pun kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...