Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 20, 2012

Berangan angan nak masuk TV jadi host masakan lah ni..

Ok puan2 dan penonton yg di hormati,
hari ni kita akan masak kueh tradisional pulak yer.
Bahan2 nya ialah..

Mula2 blend semua bahan tu sampai halus.
Biarkan selama 3 jam atau kalau blend ni waktu subuh,
Solat dan tidur balik, dan bermimpi satu bab lagi cukup lah.
Dah cukup masa, bangun dan mandi dulu,
(tu pasal lah Chef dah tukar baju,,)
Lepas tu cepat2 gi tengok adunan tadi.
Dah kembang kan puan2?
Kalau tak kembang buang jer(sambil marahkan resipi)..
Kalau kembang masukkan pewarna dan 'Eno'
Opss..!, Panaskan kukusan sebelum buat tu..
Pakai kuali mcm saya ni pun boleh.
Maaf kuali cap apa tu rahsia..hehehe
Tuang ke dalam acuan dan kukus.
Tunggu 15 minit...Taraaaaaaaaa.....?
Jadi tak?
Ala frust nyerrrrr...Tu ayat boleh di pakai guna kalau tak menjadi.
Kalau menjadi, hidang dengan kelapa parut.
Panggil lah sekelian anak negeri menjamu selera.
Yang tak best nya ada orang cakap,
"Tak best la breakfast kueh ni, nak burger."
Pulakkkkk dah!

4 comments:

iizza said...

xde resepi ker..elok letak resei sekali ni baru la menjadi nk jadi hos masakan..hihi

pena rozie said...

best2...

Kembara Perantau said...

salam singgah kak...

kucingorengemok said...

lama la rancangan makan ni siap termasuk waktu tidur sekali, hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...