Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, May 11, 2012

Tengok lah...

Kasih sayang tak perlukan 'Hagen Dass'
Cukup dengan ais krim kampung yang tak berjenama.
Di jaja rumah ke rumah setiap kali matahari condong ke barat.
Datuk dan nenek ini tidak perlukan 'Baskin Robbins'
Dengan melambai ke arah bunyi loceng Si penjual ais krim,
Sudah cukup membahagiakan hati cucu cucu
Ais krim dalam kon perasa strawberry melimpah berlengas di baju.
Melekit dan melekatlah kenangan ini sampai bila bila.
Tak per, makan lah cucu.....Atok pun nak satu.
Kasih sayang atok nenek sudah cukup mewah gula cinta..
Amat manis....Melekat kemanisannya di hati setiap yg memandang.
Bertuah nya cucu2 berdua.
Makan lah cucu dan makan lah datuk.Sejuknya pandangan mata.
Seperti ais krim yg cair di tangan mereka,
Cair hati saya melihatkan kemesraan Atok dan cucu ini.

(Cikgu Haslina, maaf curi dari album Na tanpa izin terlebih dahulu...)


7 comments:

Cikli said...

dulu pernah makan hagen dazs. memang sedap bukan main.
sekali beli, habis duit menoreh sehari. membazir pulak rasanya.

makcu B said...

Harap2 Wawa tak salah tafsir pulak apabila tengok gambar dlm N3 ni. Nanti dikatanya.... punyalah miskin orang Kelantan, masih duduk di pondok gelegar buluh, beratapkan rumbia walhal itu adalah gazebo yang harganya hampir mencecah ribuan ringgit....

Alin Marlini said...

Kalau dah ada cucu..pasti atuk lebih sayang cucu dr anak :)

KuNanGKuNanG said...

smlm sy makan aiskrim potong..tgk gambar ni tringin plak nak mkan aiskrin camni..:)

Haslina said...

kak hani, i'm so touched with this entry.. berlinang air mata na..

sal said...

apabila tengok kemesraan datuk dengan cucunya..rasa tersentuh,sayang bebenar..teringat nanti apb lanjut tua, adakah si cucu ingat pd datuknya apb dah dewasa ..

iizza said...

penuh nostalgia gambar tu..kenangan atuk dan cucu-cucunya..^_^

thanks sudi singgah blog sy..salam kenal ya..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...