Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 16, 2012

Mereka lebih kenal saya dari yang saya jangka..

Hari Guru memang lah meriah.
Tahun ni persembahan guru kira on the spot.
Main hentam saja tanpa rehersal dulu..
Tapi tak per, tgok murid2 terhibur sudah cukup.
Nak cerita juga bab hadiah dari murid2.
Walau pun saya ni terkenal garang tapi anak murid saya masih lagi hulurkan cenderahati buat saya.
Bila bukak saja pembalut hadiah2 tu saya tersenyum sendiri.
Pandai mereka cari hadiah yg memang menepati citarasa saya.
Budak2 ni rupanya tidak hanya melihat saya sebagai specis yg masuk kelas dan keluar kelas.
Mereka mengkaji saya sebenarnya..
Mereka tau saya suka warna Pink..
Maka di hadiahkan sepasang kain dengan tona warna pink.
Selalu sangat tgok saya pakai warna ni kot.
Pen pula semua warna hitam dgn merah jer.
Setahun tak beli pen lah Ticer kali ni.
Mutiara pun ada?
Kamu tau tangan Ticer kosong jer kan..
Esuk sah Ticer pakai ke sekolah.
Selipar getah?
Owh, kes Ticer selalu sakit tumit lah ni ..
Esuk bila sakit tumit Ticer tukar high heels Ticer dgn selipar ni k.
Yang ni Ticer suka sgt.
Chocolate.
Macam tau2 saja yang Ticer ni hantu chocolate.
Yes...Thank You Kids.

Sebenarnya kita orang dewasa ni lebih banyak belajar dari anak2 yang amat jujur sifatnya itu.

11 comments:

mokjadeandell said...

tentu ticer disayangi ramai murid melihat dari eviden hadiah hadiah itu.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum kak:)

Wooww!kiranya memang super spontan lahh yaa...berdikir barat lagi yaa !
Suka tgk hadiah..memang peka anak2 murid pada gurunya yaa..:)

Aju Mohit said...

Kak!!! So sweet!!! Buat saya senyum sorang2!!! Happy teachers day

iizza said...

waa banyaknya dapat banyak hadiah..sayang tul nampaknya anak murid tu kat ticernya ni..:)

Zuraini Kamal said...

SELAMAT HARI GURU
semoga segala usaha akan sentiasa dirahmati ALLAH SWT
jadilah guru cemerlang melahirkan anak-anak bangsa yg gemilang & terbilang
ZK

Alin Marlini said...

Selamat Hari Guru kak...

secangkir madu merah said...

Selamat Hari Guru kak Hani... semoga terus tabah mendidik anak2 bangsa..

Granny Hani said...

Alhamdullilah, seronok sgt bila di hargai..Tanpa anak murid, siapa lah saya....

Cikli said...

Selamat hari guru

yanti isa said...

Banyaknya hadiah cikgu dapat ... Selamat Hari Guru

munna said...

banyaknya hadiah ticer.... dulu masa sekolah rendah selalu bagi pen je hadiah utk guru2 kesayangan munna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...