Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, October 24, 2012

Bibik ni kalau nak cuti sekolah, nyanyi2 aje dia yer...

Bulan depan bibik saya balik Indon
Bulan disember adalah bulan dia bercuti balik kampung.
Sekarang pun dia dah kumpul2 barang untuk di bawa balik.
Balik naik Air Asia tau aje lah,
kena peka bab timbangan.
Setiap kali nak balik kampung dia serba salah.
semua benda dia nak bawa balik.
walhal dah berkotak dah barang yg di pos.
Saya tak pernah larang,
biarlah, saya cuba gambarkan saya di tempat dia.
pun macam tu jugak.
kadang kadang nak tergelak bila tengok dia mengemas.
Apa tak nya, segala benda ada.
Milo, syampoo, keropok, coklat, kueh...
Buah tangan yg dia dapat dari keluaga saya dan jiran2 pun kena bawak balik jugak.
Kain baju memang dia tak bawa kecuali pakaian untuk anak2 dia.
Suka sgt lah dia bila pakaian anak cucu saya, saya sedekahkan saja untuk anak2 dia.
macam mana dia balik ke Indon, macam tu lah bila dia datang nanti..
Segala mak nenek dia bawa,dari makanan hingga ke ubat ubatan.
Kata orang ...Yg merah itu saga, yg kurik itu kendi...
Saya dan dia saling memerlukan..
Semoga Tuhan panjangkan 'jodoh' saya dan dia.
(Sekarang dah masuk tahun ke 7 dia bekerja di bawah bumbung saya)

6 comments:

Acik Erna said...

assalam hani..yang milo tu memang tak tinggal..katanya disana tak de milo

Kakcik Nur said...

Pastinya dia seorang yang baik, begitu juga dengan majikannya. :)

KuNanGKuNanG said...

alhamdulillah dapat maid yg bagus dan dia pun mesti bersyukur dapat majikan baik cam akak..:)

Chik Att said...

Samalah kita .....
Bulan 12 ni nak balik juga. Tapi kali ni saya tak purchase luggage ....
Dia kata tak nak bawa apa . Balik nak uruskan nikah anak bongsunya yg tergedik2 nak kawin. Baru umur 21. Lg pun bulan 6 hari tu dah balik... dah bawa balik mcm2..... yg dah tentu ...milo ...berkotak2.

Memang kita sama2 memerlukan ..... jd abaikanlah benda ygboleh diabaikan ,..... kn hehehe ...

Sebulan dia tak dak , boleh huru hara hidup hehehe ..

Ibu n Abah said...

Alhamdulillah...
antara jodoh yg terpanjang tu antara cikgu dan bibik...
semuga jodoh cikgu dan bibik dipanjangkan lagi...
Bila dah dapat yg serasi memang kita jadi sayang kan?

azieazah said...

Saya selalu tabik kalu ada orang boleh dapat maid/bibik yang kerja lebih dari 2,3 tahun. Kalu dah 7 tahun, maknanya masing-masing ada keistimewaan yang sangat serasi lagi sejiwa. Saling melengkapi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...