Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, October 30, 2012

Tak baik merungut tau.....


Kerana saya manusia biasa maka saya seringkali membuat kesilapan..

Seringkali membuat pilihan yang salah,

Seringkali gagal,

Seringkali  kesal.

Seringkali merasakan yang orang lain jauh lebih bernasib baik dari saya.

Maka saya acaplah merasakan yang saya mungkin berada diantara orang2 yg terabai..

Saya tahu saya tidak sepatutnya begitu.

Tapi seperti saya kata tadi,

Saya manusia biasa yg banyak kekurangan, banyak khilaf nya..

Ampunkan daku Tuhan kerana aku adakalanya tidak mensyukuri nikmat Mu..

Sedangkan Kau tahu yg terbaik buat ku...   

Surah Al-Baqarah Ayat 216

“... Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

2 comments:

azieazah said...

Kita manusia biasa ni, asyik benar terlupa dan terlalai, kan?

Terimakasih berpesan-pesan.

Kakzakie Purvit said...

Lebih baik merasa kekurangan diri agar boleh kita perbaiki daripada merasa diri 'perfect' merasa segalanya baik belaka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...