Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, October 7, 2012

TQ IM

'Insan Marhaen'
kawan yg saya kenali hanya di alam cyber menyapa
Saya baca setiap baris kata, setiap makna tersirat ..
Betul lah seperti kata dia
Adam dan hawa itu 
saling lengkap melengkap.
Terima kasih
kerana sudi meninggalkan jejak.
Terima kasih sekali lagi,
Komen dari tuan amat saya hargai.

Kata nya,
-
aku juga bukan dilahirkan sempurna
seperti adam sanggup memenuhi pinta hawa
aku juga bukan mampu untuk segalanya
kerana aku juga langit - ada menung dan panasnya.

aku hanya tebing yang mengalur air menjadi sungai
aku hanya tanah yang menyuburkan jika elok benih yang ditanam
aku hanya teh yang lebih lazat jika dicampur susu secukup rasa.

aku dan kau sebenarnya seperti bulan dan matahari.
saling lengkap melengkapi untuk membentuk 24 jam menjadi satu hari!

1 comment:

blog usang said...

Adam dan Hawa untuk melengkapi antara satu sama lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...