Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, October 9, 2012

Degil tak habis habis....

Mereka yg seangkatan dgn saya mesti ingat watak katun ni yg di siarkan di TV lama dulu.
Kisah Monyet dan Sang Kancil.
Monyet yg nak cuba makan cili.
Sang Kancil cakap, jangannnn monyettttt
Monyet tak hirau,
"Aku nak jugak, Aku nak jugak..."
Lepas makan, terlompat2 monyet kepedasan.
Dalam hidup kita memang ada kala nya kita nak buat sesuatu yg di larang.
Makin di larang makin nak.
Dah tu, siapa yang nak tanggung segala kemungkinan?
Sendiri tanggung la....
Semalam saya rasa nak ubah kedudukan perabut.
Hubby cakap tak payah.
Jangannn Monyetttt....
Saya ni degil.
Tapi saya nak jugakkk...Nak jugakk...
Saya heret perabut sorang sorang.
Puas hati.
Pagi ni saya rasa amat sakit dalam bahu.
Sengal sengal tulang?
Orang larang kita degil jugak.
Nak tak nak.
Simpan sakit sorang2..
Diam2..
Shyyyy.....!

11 comments:

zino said...

Sapu minyak angin diam2

MaWar said...

walaupun sakit,tapi mesti puas...

Ibu n Abah said...

Hehehehehe...
Nampaknya cikgu ni mengaduh sakit pelan2 sebab kang marah pulak sang kancil.... Kikikikikikiki

Deru Ombak said...

Hai Granny Hani..

Makan cili memang pedas, kesian monyet. Sambal belacan pun pedas, tapi sedap..sama seperti mengubah perabut, sakit satu badan tapi puas.

Terima kasih singgah blog saya Dan komen.

Dari : Nenek kepada Muhammad Dan Kaliq. :)

pena rozie said...

Suka gak tengok citer sang kancil gan monyet tu. sampai ari masih tengok kat you tube

KuNanGKuNanG said...

kite pmpuan ni mmg ada sikap degil nk gak wat walaupun sbnrnye xmampu wat sendiri..:)

moga cpt sembuh..

JR said...

Saya pun pernah mcm tu juga. Istri nak ubah kedudukan perabot, saya kata dah cantik dah tak perlu ubah (sebenarnya malas nak tarik2 perabot!!). Akhirnya dia merajuk dia ubah sorang diri (siapa kata pompuan lemah??). Bila dah siap saya tabik dia tujuh kali...memang ruang yg dulu padat kini nampak lebih selesa!!!

Dinas Aldi said...

Saya ingat katun tuu! Heheee! Sekarang ni bila sembang dengan kawan2 rapat, bila ada yg nak buat sesuatu yg dirasakan tak sesuai, mesti kami cakap "jangaaan monyeeet!" Tapi dengan kawan2 rapat jalah, yg dah faham hati budi masing2 :D

Munnafendy said...

hahaha...ciannya...alah ngadu je kat hubby...untung2 dia bleh urutkan.. :)

KakNi said...

alahai... sabo jer lah...

azieazah said...

Sesapa
yg lahir sebelum 70an tahu la pasal kisah "Jaaangannn monyet" nii..
Hahaa memang sesuai nak sebut pada orang degil. Tak ngapa la sakit
sikit, janji hati puas, kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...