Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, October 31, 2012

Otot pun pandai mogok kalau kasi kerja lebih masa..

Sakit sungguh bila kena 'Nyetok karung'
Orang kolumpo cakap 'Tarik tarik'
Prince Willian cakap 'Cramps'
Kejang Otot lah awakkk...
Cramp di betis ni boleh buat saya meraung.
Masa preggy dulu selalu juga lah cramp betis.
Tengah2 tidor, malam2 buta meraung kesakitan.
Tak tau nak buat apa kecuali tunggu cramp tu subside sendiri.
Lepas tu lenguh lah betis sampai pagi.
Hari ni saya banyak duk pi mai pi mai, ukur kawasan kat sekolah.
Buzy amat.
Last sekali bila nak masuk dlm kereta waktu pulang tu,
terasa berdesup di labu betis,
macam kena cengkam dek raksaksa.
Beku terus urat saraf.
keras labu betis.
Kawan2 sibuk duk tanya kenapa saya memeluk stering dan mengaduh.
Nak jawap pun tak leh...Sakit wei.
Berair mata...
Lama jugak la nak lembut kembali otot betis yg kejang tu
Ni pun masih lenguh2 di betis dan jln terhinjut hinjut.
Agaknya otot betis saya nak cakap " Give me a break "
Adoiii....Awak pernah rasa tak?

5 comments:

Acik Erna said...

Assaalam hani.acik oenah kena masa mengandung je.tapi suami acik baru2 ni kena.masa memandu lak tu.terus berhenti ditepi.berair mata.sah2sakit sangat tu

Granny Hani said...

Agaknya sama mcm hani tadi lah tu..Sakit mak oi tak leh nak cerita.

Chik Att said...

Akak tolak ibu jari kaki sampai lentik ke belakang. Kalau ada org to.ong lagi cepat. Saya kalau kena ..... tekan kat tepi katil. Alhamdulillah .....

Tahu...siksanya

azieazah said...

Masa mengandung dulu, saya pun selalu kena cramp camtuh di tengah malam. Memang sampai siang, sakit masih terasa seharian.

Tapi sekarang dah jarang kena. Agaknya sebab saya dah tak mengandung kot. hehehe

eLL said...

salam granny Hani,

saya selalu cramp2 betis. seminggu sekali, pasti.

apakah puncanya? sejuk kah? penatkah? apakah?

hihi.

take care ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...