Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, October 27, 2012

Takut

Tau takut.
Waktu mengadap daging tu tak takut?
Takut naik tekanan darah.
Takut sakit gigi.
Takut bertambah simpanan kolestrol.
Takut membiak anak lemak di bentuk rupabumi yg dah tak berbentuk mana dah ni.
Takut sungguh.
Tapi takut di hati sahaja.
Mulut tetap tak takut.
Makan buah dan sayur banyak banyak.
(Buah durian tak masuk list)
Kurangkan rasa bersalah tu.
Lepas makan cuba jangan jadi ular sawa.
Pas tu nak buat apa? Menoreh?
Hari ni anak saya pagi2 dah ke hospital.
Penat lah doktor, lepas raya mesti ramai pesakit.
Agak2 penyakit berkaitan terlebih makan daging lah tu.
Sah dah macam tu....



3 comments:

[PCL] said...

salam...

sy makan daging pon kena beringat...hi-kolestrol

Ibu n Abah said...

Daging...
Masak apa pun sedappppp...
Hbs cammana?

MulutPayau said...

salam aidiladha kak...
Dari dulu smpai skarng mmng tak puas2 makan daging..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...