Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, October 8, 2012

Bila hantar org pergi haji, kita rasa nak ikuttttttttt.....

Musim haji dah bermula.
Bertuah lah mereka yg terpilih sebagai tetamu Allah.
Yang belum terpilih tu bawak bersabar,
bila sampai seru tu InsyaAllah berangkatlah juga kesana.
Banyak kenangan pahit manis di bumi berkat itu
Saya menunaikan haji di waktu saya masih muda.
Di usia 32 tahun saya menjejak kaki di bumi Ambia'.
Kata orang badan masih sihat dan gagah kuasa lagi masa tu
Sekarang saya mula merindui saat2 mengerjakan haji .
Teringat nyaman nya udara di masjid Nabawi
Terkenang indah nya MasjidilHaram.
Syahdunya doa di Padang Arafah.
Mina dan Muzdalifah yang terang benderang.
Tawaf,saie,umrah dan ziarah.
Sayang sekali untuk kesana buat kali kedua terasa mustahil.
melainkan dgn izin Allah, insyaAllah.
Maklumlah Tabung Haji lebih mengutamakan mereka yg belum bergelar haji
dan mereka yg usia emas, melebihi 70 tahun.
Tapi setiap kali Musim Haji datang..
Setiap kali itu lah saya berangan angan untuk
menunaikan haji buat kali kedua.

3 comments:

Kamariah Awang said...

Labbaikallah humma labaiiik...! Aduuuii syahdunya...

KakNi said...

kak granny hani, mmg kena verangan dulu.... org kata, kalau berhasrat nak ke mekah menunaikan haji atau umrah, insyaAllah akan dipermudahkan Allah

Anonymous said...

Pengalaman abang gi umrah rasa sayu gak, semua ndlm kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...