Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, October 31, 2013

'Che' tu mak saya

I need to talk to someone.
ada sesuatu yg terbuku di hati.
Dah lama duk pendam, seperti api dlm sekam.
Hari ni sewaktu balik dari sekolah, mak saya ada kat rumah.
kebetulan tidak ada orang lain melainkan kami berdua.
Saya ambik kesempatan ni untuk bercerita..
"mak, saya penat sangat2 sekarang ni..penat otak duk mikir"
Entah kenapa terkeluar kata kata tu.
Bukan itu sebenarnya yg nak saya kongsi tapi saja rasa nak tunjuk perasaan.
Dengan mak apa apa pun tak apa, kalau dgn orang lain sah lah saya di cop 'sewel'
Saya tak tau nak mula tajuk mana dulu sbb byk sangat yg nak saya curahkan.
jadi saya mula cerita pasal sibuk nya saya dgn kerja sekolah yg belum beres.
Saya merungut pasal ketiadaan pembantu rumah segala kerja di bahu saya
Saya cerita pasal susah hatinya saya bila tgok keadaan ja yg tak berubah rubah.
Saya cerita pasal cucu saya yg makin nakal dan saya tak larat nak tangani kerenak nya
Saya ngadu yg saya tak cukup tido dan rasa mengantuk sepanjang masa
Saya cerita pasal rutin harian saya yg padat dan meletihkan
Saya komplen pasal segala benda,
Mak is a good listener.
Mak dengar.
Saya seperti lori bawak pasir yg sampai ke tapak pembinaan.
Curah habis selori dgn sound effect sekali.
Lega.
Puas.
Siapa lagi yg boleh menadah telinga tanpa syarat kecuali..
Mak.

1 comment:

DYatie said...

Betul tu kak. Hanya mak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...