Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, October 9, 2013

Siang hari eluk jer, kurang pulak sakit nya.

Malam tadi tidor bertemankan air mata.
tak, bukan sedih pun.
Sakit jari jemari ku ini.
kebas, lenguh sampai rasa mcm terbakar .
sakit nya hanya Tuhan yg tahu.
Manusia tak tau sebab bukan bengkak ke, berdarah ke..
Kalau cakap sakit pun orang ingat kita ngada ngada.
Malam tadi melarat sakit hingga ke bahu.
tak tau nak letak tangan dlm posisi mana supaya lega sikit.
Berdenyut denyut.
Bila tiba masa untuk tukar pampars anak,
jari tak leh guna.
Sakit teramat.
tau saya buat macam mana?
saya buka pelekat pampers dgn mulut.
Gigit pelekat tu dan jari sebelah tak sakit tu tarik.
kalau org tengok memang nampak lucu sangat.
Saya sendiri pun senyum sorang sorang.
senyum dan menangis serentak.
Tuhan maha kaya, uzur yg sedikit ini,
tidak menghalang saya untuk urus anak.
Syukur yg teramat. .


4 comments:

Kak Rose said...

besarnya pengorbanan seorang ibu...

cts mmg lebih terasa sakitnya waktu malam, kalau orang x tau kata ngada2 jer kan..

Anonymous said...

Tkedu dg pgorbanan puan. Saya juga pernah mgalami sakit sbegitu. Sesungguhnya kita adalah hamba yang Dicipta oleh ALKHALIK

mazja hada said...

Insyaallah ibu diberi kekuatan utk anaknya, itu pengalaman saya dgn ibu saya. walaupun dia tak sihat, tetapi bila saya sakit, ibu jadi cergas bertenaga. Kasihsayang mengatasi segalanya....syukran mdapat ibu2 yg penyayang

Anonymous said...

Mcmna sakit tgn tu mami...dh ok ke?kalulah ngikut tajuk entri...siang elok je..malam yg sakit nyucuk tu..kalulah msh sakit lg..saya sarankn mami g jpa ust...mgkin ada bda lain yg wak mami sakit..bda2 mcm ni mmg kena pcaya..sy hr tu sakit sgt tgn dr siku ke jari smpai kebas..mlm2 msa nk tdo susah nk letak tgn sbb smuanya sakit smpai sy balut tgn tu slps dletak myk panas..esokkan bila jpa sorg ust..alhamdulillah ok...rupanya de bda lain yg ganggu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...