Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, October 5, 2013

lama2 anak cucu saya boleh terbang.

Kelmarin ayam
semalam ayam
hari ni ayam
esuk pun ayam.
Hidanglah seribu jenis masakan berasaskan bahan lain,
ayam jugak pilihan budak2 ni..
Kalau duk di negeri tak ada ayam macam mana a?
Sekor ayam hanya ada 2 kepak.
Ada tak ayam yg ada kepak byk dan tak ada dada?
Isi bahagian dada sah tak laku.
Last2 dada ayam hanya utk potong kecik2 buat goreng mee.
Kepak juga jadi rebutan.
Dari dalam periuk dah di booking tang kepak.
Siapa lambat tak berkepak.
Ada yang merajuk kes kepak.
Ada yg susun kepak siang2 dlm pinggan tanda juara kepak.
Bayaha tau makan kepak, gemuk nanti.
(Macam lah ada yg kurus kat negeri saya ni....)
"Dik, bagi akak ayam sekor dan kepak ayam  se
kilo"
Selesai masaalah.
Berkepak sakan lah kamu hari ni wahai anak cucu.

5 comments:

Anonymous said...

Sy pn pgemar kepak atau pistol...mmg terbaiklah part tu..x leh nk bygkn kalau ayam xdok kepok...msti dh hilang 1 nikmat kt dunia ni

mokjadeandell said...

kat utara la ni ayam tak brapa brani nak makan sangat...asyik dok ceriberi.Smlm ayam sekilo 3.99 iklan dlm paper..murah ada makna la tu..

Granny Hani said...

Mokjadeandell,
agak nya kes keracunan hari tu lah yg menyebabkan harga ayam turun...murah ada makna takper, takut murah ada virus..heeheheh

nyanyisunyi said...

alahai kak hanie sama lah kita..si bungsu sanggup masak megi bila buka periuk tkde ayam kepak..sy selalu bising..ayam tu ada dua kepak je..sekali goreng habis dah..sudahnya tiap kali pi pasar sy beli kepak dan paha saja.habis citer!

A.I said...

mcm ai kat rumah mmg jarang sgt beli ayam sekor. isinya x laku. ai biasanya beli bahagian tight/drumstick/kepak......& bontot! hahahaha...sedappp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...