Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, October 4, 2013

Singkong

Ubi kayu ni layak nya hanya di pinggan plastik.
Tu kira nasib baik dah tu,
buat nya di letak dlm pinggan polistrin pakai buang tu,
lagi lah pathetic .
Kalau letak di pinggan Noritake atau Royal Albert pun tetap ubi kayu,
tak jadi ubi kentang sampai bila2 jugak...
Eh, tiba2 terasa pulak lah.
Saya ni pun lebih kurang ubi kayu tu lah.
Hina.
Kekampungan.
Tak di pandang orang.
Cuma kalau nak lebih tepat,
bukan ubi kayu tapi ubi Badak/ubi tahun.
Tau ubi badak?
Yang besar besin tu.....
Tapi hina hina ubi pun kalau kena gaya, sedap tau.
Silap hari bulan lagi sedap dari kek yg cantik lawa tu..
Kan?



4 comments:

Anonymous said...

Bukan plastic, tupperware mahal tu.....Tidak hina manusia di sisi Allah dgn memperbanyakkan amalan....

Jun Cupcakekasih said...

Ubi kayu dicicah kelapa parut muda +gula perang....sedap...nikmat

Anonymous said...

Sy pgemar setia smua jenih ubi..badok biru sta..badok putih...ubi stelo..ubi itik..ubi keling..ubi kayu..ubi keladi...meme kalohla ubi kete..

mokjadeandell said...

ubikayu tu lah penyambung nyawa nenek moyang kita zaman jepun dulu.besar khidmatnya.
Anyway...ubi kayu cicah gula campur nyok mmg marbeles.Makan waktu ptg dgn kopi o pekat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...