Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, October 7, 2013

Dia tak perlu kata apa apa.

Kak,
Saya rasa nak menangis.
Cepatlah datang sini.
Hanya di ribaan kakak,
tempat tumpahnya rasa.
Kak tak banyak cakap,
diam tapi faham.
Kak,
Apa perlu saya buat,
Setiap soalan saya,
kak tidak jawap.
kak hanya dengar,
dia tau,
kak tak perlu jawap,
sekadar dengar
dan
mengerti.
Kak,
Saya letih.
Saya tak daya
Saya putus asa.
Kak pandang saya.
Kak cerita pasal hidup dia.
Kak cerita pasal kawan dia,
pasal orang2 yg lebih malang.
Kak suruh saya sabar,
ingat Tuhan, redha...
Setiap kali saya di landa ribut perasaan,
Itu sajalah yg mampu kakak lakukan.
kak bukan pakar motivasi tersohor,
bukan ada ijazah bidang psycology.
Bukan doktor atau dukun.
Kak hanya menjadi kakak pada seorang adik.
dan kak lah yg mengutip,
setiap serpihan hati saya.

Hello Kak, Assalamualaikum....
Kak sedang buat apa tu, sibuk ke?
Tak, hani tak apa apa,
Saja jer call, nak dengar suara.
Tak der nya, hani okey jer..
Semua baik baik saja..

Sekejap lagi sampai lah kakak saya tu di depan pintu rumah saya....




4 comments:

indah-chan said...

yep. sure she will. she is blessed to have a sister like you. she will help you through this mummy. sure will. inshaAllah. you are strong!

united we stand, divided we fall. sisterhood rock!!

azieazah said...

Kakak yang sangat memahami. Dia ibarat seorang ibu. Saya pun ada sorang kakak yang sangat-sangat sporting!

mokjadeandell said...

tak semua dikurniakan begitu..untung Hani.

Anonymous said...

Hiba bca....ntahla smenjak 2 menjak ni...tlalu sgt tersentuh perasaan...xblh bca bda yg mcuit perasaan sikit..airmata laju sj kuar...sabarlah hati..sabarla wahai jiwa..sesungguhnya Engkaula sj tpt ku bserah diri..Aku redha d atas sgala ketentuanMu Tuhan..ku redha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...