Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, October 2, 2013

Hari ni jer....

Mesin basuh berteriak keletihan
sedangkan bakul masih sarat dgn pakaian yg kotor
dari daki semalam..
Di sinki pinggan mangkuk berenang kuak lentang,
gelas cawan lemas tenggelam.
Tudung periuk tidak menari lagi
tapi diam tunggu urutan tuan.
Penyapu dari tadi menanti nanti untuk
menyapa debu yg setia menunggu.
Tapi aku yg rindu damai,
diam kaku.
Otak mogok kerja sekali sekala.
Hentam saja lah....
Aku di sini,
Melepas rindu di sini.
apa lagi yg lebih pandai merwat hati,
sentiasa memahami..
AKU KAH INI,
yg selalu ada bila orang lain pekakan telinga,
butakan mata.
Hantam saja lah...
Sekali sekala mata merayap ke skrin TV
Astro macam macam ada
tapi tidak ada penawar buat hati yg begini.
Hari ini aku mau jadi raja bertakhta di hati sendiri.
memerintah diri sendiri dgn kanun tersendiri.
Berbahagialah duhai diri yg malas!
Aku istiharkan kerajaan dalam negeri berkabung.
atas kematian 'rajin' dan 'usaha untuk rajin'
Tidak ada kerahan tenaga,
urat sendi dan tulang selangka rehat sepenuhnya.
Minda nak kerja juga maka
hentam saja lah wahai minda yg degil ....
Hantam saja lah ...
Selagi jajahan takluk hati hanya lah diri sendiri,
selagi itu lah aku bermahkotakan malas
dan bertitah beribu alasan.
untuk tidak berkhidmat..
Bukan payah sebenarnya nak bahagia
Hari 'Hantam saja lahhh 'ini
menjadi terapi hati....
Hantam saja lah labu.....!.

4 comments:

che mid said...

Hantam sajalah.. tapi kejap lagi lapo ke dapur juga kan.. he he

D Yatie said...

Take ur time kak to free ur mind. Sometime u need it.

secangkir madu merah said...

Hari bosan sedunia ya kak.. hentam sajalah..

Anonymous said...

ye dear..hidup ni kdg2 dtg perasaan teruja smpai mcecah awan..kdg2 mri perasaan mjunam turun mcm nk sorok diri dlm tempayan budu pn ada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...