Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, May 17, 2010

Bila di fitnah....

Syukur saya diberikan Tuhan kesabaran yang melimpah ruah.
Sikit saya tak kesal malahan saya berterima kasih pada Tuhan.
Yang saya belajar...
1. Jangan percaya pada orang yang manis mulut kerana mereka lah penyebar fitnah yang merosakkan kita dan mereka memang suka menjatuhkan kita,mempergunakan kita.
2. Kawan sejati mengenali hati budi kita dan tidak mudah terpengaruh dengan hasutan orang lain.

Rupanya 'orang' yang mengaku kawan lebih ramai dari 'kawan sejati'
Alhamdullilah....Sekarang saya boleh bezakan diantara kedua nya.
-Banyak sungguh 'orang'.
-Tidak ada 'Kawan Sejati' sebenarnya.

2 comments:

Acik Erna said...

salam hani..begitu lah manusia dan cabaran bagi kita..saya lagi terok rasanya..dah umor macam ni rasa nak rehatkan minda..tapi tak tau lah..entah kenapa..sentiasa manusia yang sorang tu tak puas hati....tahun lepas..dapat APC..bos bagi walaupun baru 2 tahun di pejabat baru ni..lagi terok dia buat..siap jumpa bos hari2 kata saya tak pandai keje..tak bolih buat kerja..ya allah ya tuhan ku..sentiasa saya berdoa supaya allah melembutkan hatinya..

Granny Hani said...

Kak Erma,
Tidak ada org jeles pada org yang banyak kekurangan..Itu tanda Alhamdullilah kita ada kelebihan.Cuma kita jgn rebah kerana tujuan org yang jeleskan kita hanya untuk jatuhkan kita.Tuhan itu satu.Berserah padanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...