Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, May 11, 2010

Patuhi syarat2 makan depan TV ni...

Makan mesti depan TV.
Tak tau naper.
Memang camtu.
Tambah2 kalau bukan hujung minggu.
Masa makan tak sama antara ahli keluarga.
Kalau makan sorang tu TV menjadi teman.
Kalau berdua pun camtu jugak.
Lainlah kalau berkumpul di hujung minggu.
Masa tu baru meja makan berfungsi.
Tapi nak makan depan TV ni kena patuhi syarat2/peraturan ni dulu.
Ini peraturan yang diguna pakai di rumah saya, rumah orang lain tak sama kot.

Ok ok, ini peraturan nya...
1. Bukak TV dan perut lapar.

2. Minta izin dari mummy.
(Mummy boleh tak? Mummy sure cakap 'Tak boleh, makan kt dapor saja'...Dah 20 tahun cakap jangan, 20 tahun jugak la dia orang makan depan TV).

3. Kalau lebih dari sorang kena booking lebih awal..dan sorok remote kontrol TV tu.
(.Kalau papa ada maka padan muka lah kau org, kena tgok berita dunia dari mula sampai akhir..itu la suruh makan kat dapur tak nak...)

4.Lapik suratkhabar lama.
(Surat khabar baru boleh jugak kalau sanggup kena leter).

5.Air minuman kena 2 gelas.
(Gelas pertama mesti tumpah.mesti! Sah!)

6. Mata tumpu kat skrin TV, tangan suap ke mulut...
(separuh masuk, separuh lagi kat riba).

7.Kalau tak cukup lauk, jgn ambik kat dapur, rebut saja lauk yang kat pinggan org sebelah..
(pastu gaduh, pastu tumpah air gelas kedua...)

8. Botol kicap jgn bawak ke depan..letak kicap siap2 atas nasi.
( Hitam kicap kalau kena kusyen kerusi payah nak hilang...yer, yang bercorak tu kes kicap la tu..asal kain kosong jer sarung kusyen saya tu).

9. Tamat apa yg di tonton baru boleh basuh tangan.
(Sebelum tu diam melekat depan tv. Biar kering dulu pinggan nasi tu..Tangan pun gitu).

10.Dah siap sumer nya, angkut segala masuk ke dapur.
(Gelas tu bukan saya punya, itu bukan saya kuarkan, ini bukan saya ambik...Dah tak ngaku dah)

Akhir sekali kena sabar...Bukan yang nak makan kat depan tv tu kena sabar, tapi saya mak dia orang yang kena banyak urut dada dan sabarrrrrrrrrrrrr.
(Yang sepahkan ruang depan TV dah entah ke mana, yang kena kemas ni sapa? Sapa lagi...Huhuhuhhuuu...)

9 comments:

sI tEDI said...

he he he he..

emaknya yg kena byk sabar ek?

aduhai anak..

maiyah said...

hehe.. sy dulu msa muda2 pun slalu mkn depan TV.. bila dah dewasa dah x leh lagi.. maluu

relevan said...

Makan depan tv bes bila tengok adegan orang batuk berkahak kahak dan juga adegan orang muntah muntah..terus lari ke ruang dapur meja makan..

wan said...

hehehehe btul tu hehehehe dah tugas mak katakan...yg budak pun namanya budak kan....
sometimes kena juga ajar dan beri tau mereka bila makan tu 1/3 utk makanan, 1/3 lg utk minuman dan yg 1/3 selebih nya utk udara for penafasan, walaupun npk remeh, nti bila depa besar, depa mesti ingat...kita ckp pandai ler kan hehehehe wan tu.....

hani@debumelukut said...

Sapa yang bergelar mak mesti dah lalui apa yg saya lalui ni...ingat sekali nak tergelak jugak bila kita pun terikut2 makan depan tv..

Anonymous said...

Anak sering jgk minta makan kat luar. 15hb kita geleng-geleng kepala,tak boleh... tak boleh. gaji bulan ni dah ciput, gaji akan datang lambat lagi. "Bukan makan kat luar rumahlah ma, makan kat luar(depan tv)". Jom!! -makcu-

hani@debumelukut said...
This comment has been removed by the author.
Anis Qistina said...

kenape ambik gambar anis,malulah anis.

hani@debumelukut said...

Anis, itu kan publisiti murah tu....jgn marahhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...