Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, May 10, 2010

Panas pun merungut...

Panas sungguh sehari dua ni.
Dah lama tak hujan.
Rumput kering dan pokok2 kehausan.
Selalunya tak pernah sepanas ni.
Kalau balik rumah tak sabar nak bukak aircon.
Nak tukar baju ke pakaian yang lebih selesa.
Nak mandi dan nak sejukkan badan.
Pas tu kalau tak terpaksa,
memang tak akan keluar rumah lagi.
Kalau kuar pun ke tempat yang selesa saja.
Selagi ada pilihan.
Asal jangan berjemur di bawah terik mentari.
Kenapa takutkan panas?
Hanya panas, bukan ada masaalah lain pun.
Small matter ni..
Negara lain lagi panas..
Payah dapatkan air lagi.
Banyak penyakit ekoran dari panas lagi.
Miskin lagi...Kebuluran lagi..

Astaqfirullahhhh...
Tuhan, rupanya saya lupa untuk bersyukur.

3 comments:

sI tEDI said...

itulahkan ,
aku pun selalu terlupa.
bila panas dan berpeluh2 mengeluh jek. Tapi bila kita fikir balik, ada orang yang sudah berpuku tahun berpanas. Kemarau. sudah lali.

Bersyukur atas segal apa yg Allah berikan. Sebagai tanda kita harus beringat dan menerima

t

TokNabe said...

Panas merunggut, hujan pun merunggut... habis nak yg macam mana kita yek?

hani@debumelukut said...

tak dok hok kena sokmo kita ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...