Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 23, 2010

Tak tau nak cakap apa...

Dia nakal.Sangat nakal.
Suka usik kawan.Ganggu kawan.
Bising.Tak boleh duk diam.
Ada saja benda yg dia buat untuk naikkan meter marah ku.
Saya memang geram dengan budak ni.
Puas marah, ugut,guna saikologi atau berdiplomasi.
Tak menjadi.
Kadang kadang cubit jugak.
Usahkan nangis, dia buat derk jer.
Bukan nya serik pun.
Tadi suruh 'reading' dia tak nak .
Bukan tak tau, sengaja sakitkan hati saya.
"Stand up"
"Read the sentence and you can sit down"
Diam.
Sabar ku menipis.
Sambil berdiri dia menguis2 kaki kawan sebelah.
"Ticer, habis kotor kasut saya, Arif pijak"
Memang nak kena budak nih.
"Arif, you go and stand at the corner of the room...Now!"
Dia akur..Aik, tak membantah pulak.
"Cicer..."
"Yes Arif, are you going to read now?"
Diam. tersengih sengih.
"Cicer..."
"Shut up!"
"If you are not going to read, then shut up!"
"Cicerrr..."
"WHAT???"

"Happy Cicers Day"
Dia keluarkan bungkusan kecil dari poket nya.
Siap tertulis..I LOVE YOU TICER.
Kalau awak di tempat saya...
Tidak kah awak rasa apa yang saya rasa.
Masa tu jugak saya sedar, saya rupanya raksaksa yang dalam cerita Ultraman tu..
Yang ada tanduk, warna hijau dan body ketul ketul tu..
Ganas....Jahat...Patut di tembak dengan senapang laser warna warni.
Dush! Dush! Dush!.....Padan muka Ticer.

3 comments:

babagama said...

jange duk bekeng sgt dgn budak2, ajar biar molek, buke sene nk bui budak panda

apai said...

wah..menangis saya baca ni.

hani@debumelukut said...

Apai,
jadi cikgu macam tu la..kadang tu kita yg byk belajar dari kanak2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...