Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 15, 2011

Cikgu mathematics saya dulu yg silap ajar kut.

Saya tau saya hantu kasut, pantang masuk kedai kasut, mengganas terus.
Tapi petang tadi saya tak ada niat nak beli kasut pun.
Betul! Tak der niat langsung.
Itu yang saya cakap kat hubby saya.
Tapi hubby salahkan saya.
Ini semua salah Salesgirl tu lah.
Pandai pandai salesgirl tu kann...
Sewaktu Anis nak beli sepasang, salesgirl tu cakap beli sepasang discount 20%.
Kalau beli dua pasang discount 40%.
Saya nak tolong jimatkan duit jer.

Anis beli sepasang.
Saya beli jugak lah sepasang.
Baru dapat discount 40%.

Belikan Iffah sepasang,
saya ambik pulak sepasang,
Dapat discount 40%

Untuk Kimi sepasang,
Saya cari sepasang lagi untuk saya.
Dapat pulak 40%

Cucu saya pun saya belikan sepasang
Saya ambik jer selipar sepasang lagi
Potongan 40% jugak

Jimat kan?
Yes! 4 pasang untuk hantu kasut ni.

Salah ke sifir saya guna ni?
Manalah saya tau, saya bukan guru mathematics pun.

(Ada siapa2 tau alasan lain yg saya boleh guna, yg lebih baik? )

36 comments:

Hanis MY said...

byknya diskaun, tapi mcm konfius pulak, takpe janji ada diskaun...

Kamariah Awang said...

Alasan TERBAIK dah tuu..! Hehehe..

azieazah said...

KAK HANI ni memang bijak. Kalu ada lagi ramai cucu, lagi nampak cemerlang kiraan matematiknya. hehehehe


Ramadhan: Ucapan dan Kad Raya...

a kl citizen said...

Banyaknya pasang.... :)

Saya pun tidak bijak mengira. Betullah tu agaknya

hani@debumelukut said...

Hanis,
ada sampai 70%..tapi kasut lelaki pulak, kalau tidakkkk...

hani@debumelukut said...

Kamariah,
saya pun rasa macam tu

hani@debumelukut said...

aziezah,
bijak....bijak....

hani@debumelukut said...

a kl citizen,
heheheheeee...hantu.

MulutPayau said...

sifir math yang TERBAIK....akak, nnti akak tlong beli utk saya spsang...pah tu akak dapat spasang lagi...boleh kan..kan..kan....

hani@debumelukut said...

MP, eluk tu...ada siapa2 lagi nak dapatkan discount 40% sila ajak saya pergi shopping sama yer..

Cikli said...

salam kak imelda

Ann Huda (Ate) said...

Hahaha...kelakar lah akak ni. Akak kan ticer English nape cerdik sangat matematik ni...

(Psstt..Mesti suami akak terjegil2 mata dia tgk akak beli 4 pasang kasut)

lina said...

:)

nidus2 said...

Wahh...hebat matematik tu, sapa tok guru heh.

Ambo pandai Ilmu Hisab dan Kira-kira jah.

NM02 said...

hohoho

dah shopping eh

best best..

>_<

Lovely Kitchen said...

banyak sale di musim perayaan ni kan...salam ramadhan...

Acik Erna said...

he he..tak terkata..memang bijak sifir..

ainnoraini said...

saye pun kalau beli mesti yg ade potongan...nak jimat ajer...

azi said...

Salam...
Saya singgah dan folo.....

Banyaknya shopping kasut...nak raya sakan ni...ada less punya pasal le ni...he..he..
mcm saya ari tu...dpt.jugak 4 pasang... he..he..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

last sekali sapa yg dpt kasut byk?hehehhe...pandai2...

Zaitun said...

Raya tahun ni meriah dengan kasut2 yang dapat banyak discount hehehe.....

hani@debumelukut said...

cikli.
Imelda dalam kubur pun terkejut ni...

hani@debumelukut said...

Ann,
Nak Hidup kene cerdik tau.

hani@debumelukut said...

lina,
tak perlu kata apa2...senyiummmm

hani@debumelukut said...

Nidus2,
tok guru sama hok ajar bujang lapok kira ekor beruang

hani@debumelukut said...

NMO2,
yer..tapi belum khatam lagi..

hani@debumelukut said...

lovely kitchen,
salam dik, penuh kitchen hari ni?

hani@debumelukut said...

Acik Erna,
hehehe...bijak puter alam

hani@debumelukut said...

ainnoraini,
sama lah...nak berjimat cermat kann

hani@debumelukut said...

Azi.
tq dik..salam ramadhan.

hani@debumelukut said...

ladyzul,
tu baru mukaddimah jer...pencen nanti bukak kedai kasut.

hani@debumelukut said...

Zaitun,
Meriah lah harap nya...

mykhalis said...

cikgu matematik betul dah,, cikgu ekonomi yang salah kot..wahaha.. banayk betull kasutnya

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...

ila pun fening....bab math mmg kureng dah..lau math ja...asyik tanya adik la sbb dia accnt...hehheheh

sekamar rindu said...

salam...


hehehhehehe...terbaik kak...:))

Aku said...

laaaaa... apa pasal 4 pasang jer..???

rugi tau..

kalau macam tu punya matematik, kalau ambik 5 pasang kasut, 2 pasang free tau... bayar 3 pasang jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...