Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 2, 2011

Esuk mungkin lebih baik dari hari ini.

Along tak balik.
Farah pun tak balik jugak lah.
Tau, Farah dah sarat, dah tak larat travel jauh jauh.
Pija 'oncall', berbuka dan bersahur kat hospital.
Wan berbuka di rumah dia saja.
Imaad pun kat sana.
Kimi kat kolej, ada kelas belah petang,
dia berbuka dengan kekawan kat warung saja.
Iffah kena Chicken Pox, demam dan di kurantinkan di asrama.
Nak bawa balik pun minggu depan trial PMR.
Duk lah dia di cyberjaya berbuka dlm bilik sakit,
Anis saja yang ada kat rumah berbuka dan bersahur bersama.
Hubby tak berapa sihat,
Saya pun demam dan batuk batuk..
Berterawikh pun kat rumah saja, x mampu ke masjid berjemaah.
Anis cakap tak seronok lah puasa tahun ni...
Begitu lah roda kehidupan.
Itu pun dah kira baik dah, sempat juga kita berpuasa di bulan Ramadhan sekali lagi..
Entah entah ini lah Ramadhan terakhir buat kita..
Hanya Tuhan yg tahu.

23 comments:

Che Mid said...

Salam Ramadhan CM ucapkan..memang tak lengkap rasanya bila berbuka tak cukup ahli keluarga..

Ibu n Abah said...

betul tu...
baik kita gunakan Ramadhan yang ini sebaik mungkin kerana bukan tentu kita akan bersua Ramadhan yang akan datang...
- kerana ramai orang yg kita kenal sudah meninggalkan kita pada tahun ini...

pena rozie said...

selamat menjalani ibadat puase.

KuNanGKuNanG said...

mungkin masa aidilfitri nanti semua dapat berkumpul..:)

kalau sudi vote la sy kat n3 ni ye.tq
http://anaknegori.blogspot.com/2011/08/peserta-akhir-contest-kutuk-blog-atok.html

♫ mokwo® ♫ said...

dear hani..macam tuh lah anak2 bila dah besar..penuh dgn komitment masing2..redha aje lah.. get well soon yeah..jgn makan moktan banyak2, org kat getah moktan tuh boleh menggalakkan batuk n asma..wallahualam

ajumohit said...

takpe kak, kdg2 mmg rasa sunyi tanpa anak2 kan, skrg ni riuh benar masa anak2 kecik, rasa sayu pulak membayangkan situasi akak..semoga akak cpt sihat

Piasara said...

"begitulah akk kalau anak2 dah besar..saat2 itu akan muncul beberapa thn je lagi dlam hidup saya dan suami..tp ntah2 inilah ramadhan terakhir saya?atau suami?...atau salah sorang dari kita?hanya allah yg maha mengetahui..mohon ampun dan maaf kak.."

aleen aiden said...

agaknye musim org xsehat kot sekarang..mak alin pon xbrape sehta nih.hu3

MulutPayau said...

Bila anak2 dah besar, masing2 ada komitmen mreka sndiri...raya nnti pasti riuh rumah akak..

Alhamdulillah, kita masih lagi diberi peluang berpuasa di bulan yg mulia ini..Semoga sgala amalan kita diterima olehNYA...

Kamariah Awang said...

Tahun lepas ma kena cam tu jugak... Mira komitment dengan kengkawan, Yana kerja di restoren.. terpaksalah pinjam cucu sorang untuk teman berbuka puasa... Hihihi...
Masih berkesempatan ketika Ramadhan tahun ni, masa terbaik untuk menfaatkannya...Salam Ramadhan, Hani...

Cikli said...

janji kita tidak lupakan DIA, Tuhan kita

hani@debumelukut said...

che mid,
betul sangat tu..

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah,
kita semua hanya menunggu giliran..

hani@debumelukut said...

pena rosie,
same to you too dear.

hani@debumelukut said...

kunang kunang ,
insyaAllah.

hani@debumelukut said...

mokwo,
batuk ni payah sungguh nak sembuh.

hani@debumelukut said...

aju,
hati ibu tua macam ni lah..

hani@debumelukut said...

Pia,
bila pia di usia akak, lagi lah pia fikir benda2 mcm ni..

hani@debumelukut said...

aleen,
sama lah tu mak aleen dgn akak ni..

hani@debumelukut said...

MulutPayau,
tadi berbuka lauk apa?

hani@debumelukut said...

Kamariah,
pinjam cucu? hehehee..nampak nya kena buat macam tu jugak lah.

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Cikgu Hani,

Inilah putaran hidup. Kadang tu rasa beranak dah ramai, tapi akhirnya tinggal berdua saja di rumah (macam akak nilah). Sukanya bila anak cucu datang.

hani@debumelukut said...

betul tu kunang kunang..kalau di bilang dengan jari rasa ramai tapi di depan mata hanya segumpal sepi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...