Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, August 4, 2011

Melentur buluh.

-Kamu tak nak cuba puasa Najmi

-Mak kita pun tak puasa.

-Yer lah mak kamu uzur tu.

-Abah kita pun tak puasa.

-Ish, mana kamu tau?

-Balik sekolah Mak makan nasi dgn abah sekali.

Kwang...... Kwang...... Kwangggg.

27 comments:

Cikli said...

pak dah jadi buluh.
anak masih rebung.
mak dia jgnlah jadi 'miang' pulak.
bukan miang gatal ye. jgn salah faham.

Kakzakie said...

Ayah-ibu cermin pada anak-anak cikgu...

ajumohit said...

Kantoi hehehe

Ann Huda (Ate) said...

Inilah contoh teladan yg ditunjukkan oleh mak pok yang baik...(Sedih Ate membacanya)

pena rozie said...

kantoi....

Huda said...

hehehehe..kantoi mak abah najmi tu..

Ibu n Abah said...

Cikgu...
sedihnya....
tapi mungkin mak dia uzur..
abah dia demam, batuk dan selsema kotnya... kena makan nasi untuk isi perut sebelum makan ubat...
kena sangka baik jugaklah puasa2 ni... hehehehehehehehehe

pB said...

salam



alahai

ahmad humairi said...

Tak pose, tunjuk plak...x snonoh toi!

NM02 said...

erkkkkkkkkkkk





sapekah itu?

Aku said...

abah dia gastrik tahap ulser kut...

hahahaha....

ieja amieja said...

assalamualaikum..

apa citer tuh???mak bapak borek anak rintik la kan..jeng..jeng..tembelang sudah pecah..harap2 ada la reason yg munasabah...mak uzur??abah demam??

A.I said...

Terkantoi sudah!!

ILA HonEyBuNNy said...

adehhhh....

mak abah xpuasa yer..hehe...

sebab apa neh..heheh

Ros said...

budak kecil cakapnya benar tapi bersangka baik macam Ibu n Abah lah kite..

sekamar rindu said...

salam..

ayah dia pun berjangkit uzur tu.....

memang sengal kan?..ishh

wahida said...

adeh la...malu je kat anak2 tgk...saya walaupun uzur, segan nak mkn depan anak yg sedang berpuasa...huhu...

Sally said...

......................speechless

Zaitun said...

Kesiannya...Hanya Allah yang mengetahui.

kucingorengemok said...

abah dia baru balik musafir...?

Kamariah Awang said...

Bahayanya anak tu...! Hehehe...

cikguden said...

budak2 tak pandai berbohong

AZANI said...

kak hani

nak kena apply OSA jugak nih....

mykhalis said...

a'ah..baik punye perangai.. cis cis bapaknya

Cik Ina Do do Cheng said...

Pengajaran pada bapa yang tak puasa, sila ambik perhatian selain dari Allah SWT perhatikan perbuatan anada, anak kecik anda pun perhatikan .

Faiz Nasir said...

aunty, nok copy buleh? nk share kt blog, wt teladan, ahahahhaa

hani@debumelukut said...

Faiz,
go ahead..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...