Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, August 28, 2011

Kerja tetap tanpa pencen menjelang Raya

Skill yang di pelajari dari kecik dulu lagi.
Ketupat dlm plastik banyak sekarang
Tapi yang asli lagi sedap.
Bila mengayam ketupat, terasa mood raya.















Anis pun nak cuba..
Tak menjadi pun.
Try lah Anis sampai dapat.
Nanti bila mummy dah tak ada boleh lah Anis pula buatkan sarang ketupat ni.

9 comments:

Ibu n Abah said...

CIkgu...
saya dah berkali2 mencuba belajar menganyam ketupat... sampailah sekarang tak pandai2...
macamana tu?

IMANSHAH said...

Sebelas bulan kita kejar dunia,
Kita turuti nafsu angkara.
Sebulan penuh kita berpuasa,
Kita bakar segala dosa.
Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

kasihredha said...

kak
tak balik kelate ke kak?
saya dari kecik sapa doh tuo.. dok panda2 buat tupak daun nih..
jenuh belajar dgn arwah tok dulu...
kerah betul tange ni...hihi

go anis go
chayoookk

insan_marhaen said...

IM pun dah lupa macamana nak anyam ketupat. dah tinggal lama seni ini...

MulutPayau said...

kak hani...saya dah bnyak kali mncuba..tapi tak reti2 jugak....dah berbuih mulut mak yg mngajar...dan akhirnya, yg dlm plstik jugak dibeli..

Cikli said...

ambo tahu buat yang bucu tiga je.
selamat hari raya

MULAN said...

SALAM RAYA AIDIL FITRI..
MOGA SEMUA DIBERKATI..
MINTAK MAAF SE-IKHLAS HATI..
ENJOY LA SEMUA BERAYA NANTI..

Kunang-Kunang said...

Banyak ker buat ketupat.

Bapak said...

Selamat hari raya Aidilfitri Kak Hani

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...