Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 22, 2011

Drama tak lulus untuk tayangan

Ms Yap punya cerita sering buat saya gelak panjang.
Hari ni dia bercerita lagi.
"Kak Hani, kesian Si Ah Soo( suami dia lah tu).
Ah Soo masuk hutan.
Sekali dia di timpa sepohon balak yang besar.
Betul2 menimpa perut Ah Soo.

Dia nak berteriak meminta tolong pun suara dah tak keluar.
Ah Soo tersedar dari tidor dengan peluh membasahi badan.
Tercunggap cungap menahan lelah.
Dia terus menolak kaki saya yang melintangi perut dia sebenar nya.
Kak Hani tau lah saya ni kalau tidor, gaya bebas terus.."
Hahahaha.....
Ini dah kes dera suami ni Yap.
Ah Soo yg kurus melidi tu nasib baik tak patah tulang.
Yap, betis dah seberat balak?
Kita diet nak????





22 comments:

MulutPayau said...

fuhhhh...gaya bebas yg mnghentam orang sebelah...adoiii...sian si mngsa..hihihi..

kak hani...jom kita diet!!!!

ybs said...

bulan puase ni bole ler turun bebape kilo kot....

azieazah said...

Hahahaha... Ms Yap tu macam kembar saya jerrrrrr.... Ahaks!

kucingorengemok said...

hahaha, lawak! teringat seorang tua di kaki gunung, kena hempap batang balak... eh tapi tersedih pulak sebab azizi haji abdullah baru meninggal :(

Ibu n Abah said...

hehehe...
puan yap mmg mendera suami dgn acara bebasnya...
ingatkan aisyah saja yg mendera kami..
rupanya org dewasa pun lasak...

Ann Huda (Ate) said...

Macam sama jer ngan betis Ate...:)

Kunang-Kunang said...

He he, nasib baik mimpi.

Chik Att said...

hahahahhaah ..... itu ... balak tersayang tu ... heheh

Huda said...

hehehe paham tu kak :)

AZANI said...

kak hani
he he
ka ka

dapat bayangkan macamana situasi gitu...

sal said...

hikmahnya mimpi2..
semangat nak menguruskan badan sgt tinggi..

kasihredha said...

ohhh...mimpi rupanya..
suspen jer

Pn Kartini said...

Aduhaii..
Kelakar yaa si Yap nii..
:)

Mutalib attholib said...

hehehe... Mungkin itu 'trick' si suami berkias kepada isterinya supaya kurangkan berat badan.. huhuhu

Aku said...

tak dapat hamba bayangkan kalau batang balak tu menghempap batang lehernya.... hish!

Kamariah Awang said...

Hahaha nasib badanlah, Ah So! Hehehe..

Cikli said...

biasanya perempuan mimpi macam tu. tanda ada nak masuk meminang.

a.samad jaafar said...

hihihi...betullah orang kata, mimpi mainan tido..mimpi ada kaitan dgn apa yg ada/berlaku sekeliling kita..

saya pernah berniat utk menyumbangkan baju raya utk anak murid cikgu.. saya nak tunaikan niat saya.. tolong smskan no akaun cikgu ke no saya 013-3262624..hrp2 sempat saya bank-in sebelum jumaat..t kasih..

Acik Erna said...

gaya bebas..nasib baik tak de yang cedera..

pena rozie said...

Bulan pose ni best utk golongan yg nak diet...

cikguden said...

kalau tiap2 malam nie, parah la

Anonymous said...

Kak Hani tak payahlah ajak diet, bukankah itu impian kita dari dulu, kini dan selamanya terutamanya bila kita sesak nafas sbb baju yg kita pakai dah semakin sendat.Satu perkara lg yg Akak silap. Ah Soo skrg bukan lagi saiz lidi tapi dah bersaiz pensel. W/b/m/pun tak payahlah Akak bimbang sbb dia tak mungkin akan mampu mencabar saiz kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...