Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 8, 2011

Kerana saya ni pipit, maka saya terkejut bila pipit lain cakap seperti enggang..

Puasa2 ni tak baik mengumpat.
Tak puasa pun berdosa jugak kalau mengumpat.
Tau.
Tapi kalau tak luah rasa tak senang duduk.
Walhal, mulut dia, biar lah apa dia nak kata.
Saya pulak yang tak pasal2 pergi tadah telinga tu naper?
Benda kecik jer...Tapi saya cukup tak puas hati.
Ada jugak orang macam tu yer...
Dia cakap, kalau anak dia nak kawin nanti dia akan kenakan mas kahwin paling kurang 25k.
Itu paling kurang.
Haah? Ternganga saya.
Nasib baik lah anak teruna saya tak kenal anak dara dia.
Tak yah kenal lah, mintak di jauhkan Tuhan dari kenal mengenali..
Risau saya.
Adoyaiii......Kurus pahala puasa saya hari ni...

45 comments:

kucingorengemok said...

mudah²an dapat la anak dia kawin dengan anak tauke apa², hehee

Kakzakie said...

Jangan luahkan cikgu... simpan dalm hati kemudian istighfar banyak-banyak. Doa moga teruna cikgu tak diketemukan dgn anaknya...

NzA said...

amboi mcm nk jual anak pulak tu...oppsss!!!!!trkutuk lak.....he...

pena rozie said...

Kenape x tanyer???? Dengan 25k tu boleh ke menjamin kebahgian anak die sehingga akhir hayat...

hani@debumelukut said...

kucingorengemuk,
kita pakat2 la doakan yer..

hani@debumelukut said...

kakZakie,
yer..kalau tak ingatkan puasa, nak juga saya mencelah tadi..

hani@debumelukut said...

NzA,
opssss...puasa tu dik!

hani@debumelukut said...

Pena rozie,
entah lah dik, adalah tu rasional bagi dia..

Cik Ina Do do Cheng said...

kadang -kadang orang lain yang buat kita berdosa dengan cara tak sengaja. geramkan ngan orang cam tu.

Panglima Muda said...

memang kurus kering

hani@debumelukut said...

cik ina, tu laaa...tak nak dgr pun dah terdengar.

hani@debumelukut said...

Panglima muda,
hehehee...awak yg baca pun terlibat sama ke?

Ann Huda (Ate) said...

Kalo tak sebut nama org tu kira mengumpat eh? Kalo ya..sama-sama lah kita dah terkurus pahala...:)

Ann Huda (Ate) said...

Jom kita gemokkan pahala kita semula...:).

(Dah kul 6 lbh masih tak ada idea nak makan apa...huhuhu)

Cikli said...

inilah blogumpating kah kah.

makcu B said...

Makcu ada 5 anak lelaki.... tak layaklah nak berbesan. Tak mampuuuuuu...

hani@debumelukut said...

ann.
jom terawikh...

hani@debumelukut said...

Cikli.
bahagi sama byk lah org yg menulis dgn org yg membaca..hehehe

hani@debumelukut said...

Makcu B,
mau nyer 100k tu makcu.pengsan!

Ibu n Abah said...

Wah!..
anak akak 4 perempuan...
25K x 4..
100K..
senang2 boleh buat down payment kereta satu...
hehehehe...
saja..
saya tak mengumpat...
saya cuma lebihkan anyamannya saja....

Aku said...

dia nak jual anak ke hapa tu?
hahaha

MulutPayau said...

wow!!!! 25k, Kak Hani, saya pun trnganga jugak ni......agak2lah..anak sape yg terkena nanti...hihihi..

cikguden said...

huh... demand

insan_marhaen said...

Hantaran kot bukannya mas kawin. Kalau la mas kahwin 25k, hantarannya mau la ratus k.

kalau gitu calumn isteri ni mesti pandai masak, pandai jahit, pandai urus suami...

Pia said...

"a'ah kan kak..kena puasa telinga juga tau..tau.tapi dah nak terrrdengar nak buat camana kan...duit ringgit bukan menjamin kebahagiaan,dia tak tau ker.."

Che Mid said...

Kalau gitu, apa kata kenalkan anak bujang cikgu dengan anak dara saya... hantaran 50-50 ok tak he he

mykhalis said...

25k? mujur Khalis dah kahwin..wahahaha

MULAN said...

woot woot... mak dia nak kawin atau anak dia..

Hanis MY said...

tergelak saya baca komen cikli... duit bukan segalanya2...huh...

Zaitun said...

Jiran lama kak Zai pernah cakap macam ni tapi kesian sampai sekarang anak tak kahwin2.

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
hahaahaaa...betul tu.

hani@debumelukut said...

Aku,
tak tau lah...

hani@debumelukut said...

mulut payau,
asal jgn anak kita dah laaa

hani@debumelukut said...

cikguden,
demand pun biar berpadanan

hani@debumelukut said...

IM, kalau semua pandai urus pun, tak kan lah semahal itu..bukan artis pun.

hani@debumelukut said...

Pia,
hehehe..tutup telinga.

hani@debumelukut said...

Che Mid,
kan sepatutnya begini...runding cara. asal anak bahagia kan?

hani@debumelukut said...

Mykhalis,
mujur dikkkkk...

hani@debumelukut said...

Hanis,
Bagi dia mungkin begitu..

hani@debumelukut said...

Zaitun,
itu lah, orang nak masuk meminang pun takut nnti..

kasihredha said...

semoga anak akak tak pernah kenal anak dia...hihi

IMANSHAH said...

erk, tak kawen lah saya nanti

Kimi said...

ehem. nk bekenalan bleh x mummy? :D lawa x? hahaha. mane tau die tgk dik hensem, trus diskaun jadi 2.5k jah ko. haha

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Cikgu Hani,

Yang kita doakan selalu bukan Mas kawin yang tinggi melangit tapi kebahagian anak kita dan menantu kita. Semoga mereka berkekakalan bahagia ke akhir hayat mereka.

pesona said...

Assalamualaikum Puan,

Rasanya di bulan puasa nie banyak-banyak le bersabar......kepada para Ibu jangan lah mengenakan hantaran yang terlalu tinggi sehingga semacam menjual anak pula dan selepas perkahwinan anak dan menantu juga yang akan merasai bebannya........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...