Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, September 5, 2010

DiAkhir Ramadhan dia menangis.

Seronok sungguh nak Raya ni...Itu kata orang yang bernasib baik lah.
Macam mana dengan dia yang baru kehilangan ahli keluarga dalam kemalangan jalan raya baru baru ni?
Macam mana dengan dia yang kehilangan harta benda sekelip mata sewaktu kebakaran minggu lepas?
Macam mana dengan dia yang baru bercerai tu?
Macammana dengan dia yang baru diberhentikan kerja?
Macam mana dengan dia yang anak2 tak dapat balik beraya?
Macam mana dengan dia yang tak dapat balik kampung jumpa mak?
Kesibukan saya dengan persediaan menyambut raya terhenti sekejap,
Rasa terharu bila tengok bibik menangis bila dapat panggilan dari anak di seberang.
Kadang kadang kita lupa,
Nasib manusia berbeza.
Sabar lah Bik,
Itu saja yang boleh saya kata pada dia.

1 comment:

alamaya said...

betul tu .. kdg2 tgh happy tak teringat dah kt org yg tak bernaseb baik..
saya pn trima naseb yg sama.. ibu dan ayah saya selamat bercerai dlm bulan ramadhan ni.. so raya tahun ni pn dah x sama mcm dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...