Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, September 5, 2010

Saya bukan salahkan sesiapa..

Sabar lah sikit Encik Polis trafik.
Tau awak tu penat, berdiri lama2 gitu.
Panas pulak tu.
Awak puasa, saya pun puasa jugak.
Kita semua berpuasa dan penat kann.
Tadi kat simpang tiga tu jalan sesak.
Kenderaan bertali arus.
Pemandu pun banyak ragam.
Mungkin pemandu tu tak faham bahasa isyarat yang awak gunakan tu.
Kalau tak masakan dia kedepan juga bila awak lambai2 suruh berhenti.
Saya yang di belakang pun dah dapat agak yang ada kecelaruan di sini.
Awak tahan kereta tu di tengah2 simpang.
Walau kereta saya tertutup, saya dapat agak dari gelagat awak yang awak marah sungguh.
Pemandu2 lain yang berada di situ di waktu itu pun perasan yang awak hilang kawalan marah.
Tiba tiba awak tendang pintu kereta dia dengan kaki.
Isyhh!!! jangan la buat macam tu..Ramai yang tengok.
Sabar lah Encik Polis Trafik..
Pemandu tu undur kenderaan dia kebelakang.
Mengalah.
Kesian jugak la, dia pun tak sengaja tu.konfius.
Semua mata memerhatikan insiden tu.
Ini bukan gelanggang.
tak ada yang menang atau kalah.
Saya bersyukur tidak brpanjangan drama tuh.
Buat lah pemandu tu turun dan tendang awak camna?
Tak kira sapa betul atau salah.
Yang pasti dah nak raya ni tak nak la macam tu.
Bawak bersabar kerana dah tugas kita, kita buat aje lah dengan baik.
Dihari baik bulan baik ni kita maafkan kesilapan org lain k.
Bawak bersabar...

3 comments:

faiz.nasir said...

mano tuh aunty?

*sy saeng kimi, paih, hehe.

hani@debumelukut said...

tq for stopping by paih.
ptg tadi kat traficlight telipot/ppd tu..poso2 ni kena byk bersabar...tok gi terawih dgn kimi naper? ko tak dok dlm negeri dah?raya nanti dtg lah.

Anonymous said...

Makcu rasa kalaulah pemandu tu turun dari keta and bla..bla...bla, sah dah Mat Pol tu ambik cota, ketuk kepala kawan tu atau nak lagi parah, diacunya pistol ke muka orang yang dlm kompius tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...