Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 20, 2010

Ku galas sendiri.

Lepas satu, satu masaalah yang hadir dalam hidup ini.
Dugaan Tuhan sentiasa jatuh di ribaan saya.
Memang lah semua orang ada masaalah tapi saya rasa masaalah saya jauh lebih byk dan lebih berat dari orang lain.
Orang lain pun mungkin berfikiran begitu.
Semua merasakan masaalah mereka lah yang paling berat.
Redha aje lahh..Senang cakap dari buat!
Saya buntu bila tidak ada jalan keluar dari masaalah ini.
Kalau boleh selesaikan tu tak lah di istilahkan sebagai 'masaalah' pulak.
Kenapa saya?
Selalu saya?
Acap kali Saya?
Saya jeles gak tengok orang lain yang tak de masaalah besar bukit.
Masaalah sikit2 tu small matter, tak kisah..
Mereka happy manjang..'Happy Sokmo' kata suku sakat saya.
Saya ni dah la serba kekurangan, masaalah bertimpa timpa pulak.
Bukan tak bersyukur, jangan kata macam tu.
Syukur tu tetap bersyukur, cuma saya manusia biasa ni tak lepas dari
rasa keluh kesah, rasa terkilan, rasa tertekan...
Saya kan tak sempurna.
Alangkan bertuahnya orang yang ada masaalah dan ada tempat nak di adukan masaalah tu..
Bukan semestinya boleh menyelesaikan masaalah..Sekadar boleh tumpang mengadu.
Tapi saya hanya ada saya.
Dan blog saya.

8 comments:

Marina Monroe said...

Berbicara dgn Allah dlm segala masaalah adalah jalan yg paling terbaik..

DARUL NAIM TRAVEL AND TOUR'S SDN.BHD said...

salam

harus kuat ye

hani@debumelukut said...

MM, tq, that is ehat I am doing..hanya Dia yg tak pernah lupakan saja.
Dnaim tnt,
InsyaAllah masih kuat hari ni...

mokjadeandell said...

Jika anda perlu menangis>menangislah kerana air mata yang dicurah itu sedikit sebanyak mengalirkan resah didada.Jangan disimpan resah,cari seorang (satu) yg dipercayai yang sanggup untuk jadi pendengar.Luahkan.You will feel better.Lepas tu move on.

Semoga hani kuat dan tabah.

roshanilawatey said...

Salam Kak Hani,

macam mana nak join fb K.Hani... nanti bolehlah akak add saya...La Roshanilawatey...

hani@debumelukut said...

tq mokjadeandell

hani@debumelukut said...

Rosha,
Nanti kaK Hani add. Mana kenal mimi zarinah tu?

roshanilawatey said...

Kak Hani,

Mimi Zarinah tu satu sekolah dulu, kawan baik kakak saya...( yg jadi isteri Cikgu Zainuddin, Machang) Saya selalu jg berfb dengan Mimi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...