Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, September 15, 2010

Dilema

Pernah tak awak rasa macam yang saya rasa?
Bosan dengan rutin yang itu itu jugak,
Jemu dengan perhubungan yang begini,
Resah dengan berbagai titik bengik yang tak habis habis mencabar kesabaran,
Rasa nak tutup buku kehidupan yg lama.
Nak buka buku baru, mula dari helaian pertama yang putih bersih.
Nak lari dari persekitaran yang terbiasa dan bertapak di tempat baru.
Nak ubat hati dengan percaturan hidup yang lebih bermakna.
Tapi bagaimana nak mulakan nya?
Dimana tapak pertama perlu saya atur?
Buntu sungguh bila memikirkannya.
Adakah sudah terlalu terlewat untuk mula semula?
Adakah peluang untuk berubah sudah tidak ada?
Adakah saya hanya perlu berserah saja tanpa ikhtiar seterusnya?
Sedangkn saya kadang kadang sudah tidak sanggup lagi
untuk kedepan, undur kebelakang juga tidak mungkin.
Bagaimana dengan saya?

1 comment:

Anonymous said...

"Che Kassim duduklah selagi tak dak yang menyewa" hi hi hi.... atau dengan kata lain, kita telah merancang tapi ketentuannya begitu. Terimalah.... selagi kita tak dijemput oleh-Nya.(Makcu)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...