Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, July 31, 2011

Macam mak nenek saja lah mummy ni...bebel tak habis2.


Kalau dalam kulit,
memang lambat luak lah buah buahan ni.
Nenas ke, mangga ke..
Semua tak laku.
Tapi kalau siap berkupas,
sekelip mata saja licin.
Makan lah anak anak, bukan mummy nak upah mengupas pun.
Habis licin tak per, jangan membazir buah buahan tu.
Esuk esuk kalau mummy dah tua,
tak daya nak kupas buah untuk kamu lagi,
malah untuk nak makan sendiri pun dah tak daya,
Kupaskan lah buat mummy dengan manis muka.
Jangan sampai buah yang manis menjadi kelat di kerongkong,
Jangan macam tu..
Jangan.

17 comments:

sekamar rindu said...

salam...puan,

perlu muka manis..lebih2 lagi di bulan puasa ni kan?

selamat menyambut bulan ramadhan yg mulia....

Ann Huda (Ate) said...

Selepas kupas, masukkan ke dalam peti es sebentar...duhhh...sedapnya.

Selamat menyambut Ramadhan kak.

Zaitun said...

Macam sama aje kat rumah kak Zai.Dah dikupas laju aje tau2 dah tinggal bekas.

Cik Ina Do do Cheng said...

samalah ngan anak cik ina , kalau tak dikupas atau dikopek duduklah diam-diam dalam esbok tu.

hani sekeluarga selamat menjalani ibadah puasa ye esok

Ibu n Abah said...

salam ramadhan cikgu...
selamat berpuasa..
selamat berterawikh juga...
rupanya mana-aman pun serupa.. beli rambutan, kalau tak di kopekkan..alamat busuk ajelah rambutan itu di tepi pintu...
kalau dah kopekkan.. cepat habisnya...

ajumohit said...

Hmmm mmg cpt abisnya rambutan klu dikupas mcm tu Kak, slmt berpuasa utk akak n family!!!

endiem said...

makan waktu sahur, sedap.

Kamariah Awang said...

Ya Allah... sematlah didadamu wahai anak2... Betullah tu, jangan buah yang manis menjadi kelat... Mudah2an tidak terjadi sedemikian, Hani... Anak kita adalah cermin diri kita... Bagaimana kita mendidik dan mengasuhnya, begitulah akan dibalasnya, insya Allah...
Selamat berpuasa dan salam Ramadhan!

mokjadeandell said...

Dalam erti kata kata
Bukan saja buah dikupas dengan manis muka
Menyuap semulut dua pun harus dengan kata mesra
Takut termengkelan siibu tua.

Jadi orang tua ,sensitip sangat rupanya.

Cikli said...

ada kesedihan di situ, cikgu.

~najwa~ said...

itu pesanan yg perlu diingat utk anak2~


~selamat berpuasa cikgu

MULAN said...

selamat berpuasa sis.. sedap lambotans tu masa puasa ni..

ieja amieja said...

salam ramadhan buat akk sekeluarga..
bdk2 macam tulah..klu ieja cik abg yg rajin buat tu sume..dgn mama dia sekali mls nak kupas..dah kupas kejap je dah lesap..tau2 tinggal bekas je kosong..haa yg tu mama kena rajin..basuh bekas!!..hehhe

AZANI said...

kak hani


manisnya kurma itu....

KuNanGKuNanG said...

he3..anak2 yg macam sy ni mmg camtu..kalau mak dah kupas kulitnye..dah masuk peti sejuk, semua datang makan..insyaAllah nnt kami xlupe jasa2 mak..

lina said...

salam teacher - lina pun kupas kan mcm tu juga kalau tak mmg layu je la tak ada yg usik dan usahakan....mmg anak2 zaman sekarang ke gini :)

ILA HonEyBuNNy said...

baiklah mummy...

akan ku kupas dengan muka manis..

teringat mama suka pesan gitu gak..ehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...