Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, November 29, 2011

Haah?

Oleh kerana Iffah ada di rumah time cuti begini, saya nak juga guna khidmat dia.
"Iffah, tolong mayang daun saderi dan tabur atas sup tulang nanti."
I told her that.
As simple as that.
"Mummy, ni ke daun saderi?"

Anak dara zaman sekarang....

( Kalau mummy di usia kamu tu dulu, tanya nenek kamu soalan macam tu, sah nenek kamu pulas telinga mummy dan tazkirah satu lori dah...)

14 comments:

kakcik said...

Anak-anak zaman sekarang lebih kenal internet dari dapur! ;-)

Ibu n Abah said...

Cikgu...
memang beza betul anak2 kita sekarang dengan KITA masa dulu..
mungkin sebab dulu, bibik belum masuk rumah kita... sekarang rata2 rumah kita dah ada bibik.. anak2 dah jarang membantu di dapur.
Kita pada usia 11 tahun dah boleh masak satu dua lauk... saya ingat semula saya pun rasa sangat bangga kerana arwah mak beri kepercayaan untuk saya memasak kan lauk untuk jadi makan tengahari.

sal said...

hik2,pelan2 ye iffah, lelama pandailah nanti ..insyaAllah..
Selamat Bercuti..
moga percutian menceriakan..amin..

Queenie said...

ekekeke...
anak saya pegaga dikatakan bayam...
tazkirah utk diri sendiri hehe

noormuhaini said...

Cuba tanya Iffah nama sayur yg dia tunjuk tu ...hehe.

Acik Erna said...

hani..kalau kena pulas tak pe lagi..kalau kena bebel lebih sakit dari kena pulas tu..

MULAN said...

hancur la kangkung kena mayang...!!! haahaa...

Aku said...

Di kampung aku ada seorang wak jawa yang namanya Saderi...

kami panggil dia Wak Saderi...

setiap kali melihat daun seleri, aku teringatkan dia... hahaha

munna said...

HEHEHE... TERGELAK MUNNA...MMG ANAK2 ZAMAN SKRG TAK SAMA MCM YG DULU...

Haslina said...

kak hani, jgn pulas telinga na.. na pun tak kenal yg mana satu daun saderi, daunkari dan yg sewaktu dgnnya..

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear sis:)

Tapi tak pelah kan..
kiranya belajar dari kesilapan..:)

MulutPayau said...

hehehhe....teingat masa dulu2...selalu dgr mak membebel kalau malas masuk dapur....

secangkir madu merah said...

hehehhee... budak2 sekarang manja.. taunya semua siap sedia

Bapak said...

bebudak sekarang..heheh..

jangan kata Iffah, Orang Rumah Bapak lepas kahwin baru tahu bezakan ikan merah dan ikan kerisi..heheeheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...