Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 5, 2011

Moo..........Moo.........


Siapa yg berkorban dan terkorban?
'Kesian lembu2 tu kan mummy, jadi mangsa korban.." Anis mengeluh.
Anak, apa nak di kesiankan nya,
Lembu tu bernasib baik di pilih sebagai haiwan korban.
Esuk syurga menanti lembu tu.
Binatang tak ada dosa, mati mcm mana pun bersih suci.
Kita ni, dosa berdaki di badan.
Lembu2 tu sebenarnya bila tgokkan kita, mereka kesian kan kita.
Dia org cakap sesama sendiri dlm bahasa mereka sendiri
"Kesian manusia2 tu..neraka mungkin menanti.."
Dan anak ku,
Dalam kelompok lembu tidak ada manusia tau.
Tapi dalam kelompok manusia ramai yg perangai mengalahkan lembu.
Jangan kita tergolong dlm kelompok lembu jadian tu dah.

9 comments:

Ibu n Abah said...

CIkgu...
Untung yer lembu..
dah dijamin syurga...
kita banyak tapisan demi tapisan untuk kesana...
Semuga kita diberikan kitab amalan melalui tangan kanan dan mendapat syafaat Rasulullah saw...

insan_marhaen said...

he..he..he.. you ni. macam perli I jer...

Cikli said...

nasihat santai yang bernas

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah,
begitu lah kita..

hani@debumelukut said...

IM, ish, tak lah...mana pulak perli nyer..IM, selamat hari raya aidil adha.

hani@debumelukut said...

Cikli,
balik kampung ke tak nih?

Marina Monroe said...

Salam hani,

hehehehe manusia adalah kalifah dimuka bumi tapi ramai yg tidak mengikut amanah Allah, banyak yg suka berperangai mcm lembu, keldai, babi, ular, beruk dan sbgnya..
Mohon agar di jauhi sikap haiwan dlm diri kita..

sal said...

hik2..

selamat Hari Raya AidilAdha..
teringin nak dapat daging lembu korban ..

secangkir madu merah said...

salam aidil adha kak hani...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...