Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, November 25, 2011

Menu musim hujan

Ubi.
Tak kira ubi apa semua sedap.
Sedap bagi penggemar ubi lah.

'Savoury Yam Cake'
atau
'Talam Keladi '

Saya suka rasa keladi nya dan pedas manis lauk udang di atasnya.
Awak suka tak?
Nak?
Nak tuuuu..........

16 comments:

nidus2 said...

Memanglah nak....Boleh hantar kat Lorong Kubur Pinang, Kg. Pintu Geng.......

cikguden said...

nak order boleh...

Ibu n Abah said...

Keladi mcm tu permah nampak tp tak pernah nak dapat rasa...
Lainkali nak cuba juga jika jumpa..
Cikgu pandai buat? Bg resepi?

lina said...

salam teacher - sgt suka...ada lagi tak :) ngeh..ngeh.

hani@debumelukut said...

Pak Nidus, nanti kita bagi resipi kat makcu, hari2 boleh makan nanti

hani@debumelukut said...

Cikguden,ambik resipi bagi kat org rumah..cepat sikit boleh di makan kueh nya.

hani@debumelukut said...

lina, suka jugak..nanti boleh buat sendiri lah..

hani@debumelukut said...

Ibu dan Abah, senang jer ni.
tumis bawang putih dan masukkan keladi yg di potong dadu. masukkan tepung beras campur air, kacau sampai pekat. lepastu kukus.bila masak(1 jam kukus), letak topping dan kukus 10 minit lagi. hidang.
topping tu ikut suka lah tapi selalunya guna udang basah, udang kering kisar,cili merah, daun bawang/saderi,bijan dan bawang goreng.letak gula lebih sikit biat pedas dan manis gitu. sediakan sos pencicah..try lah buat, mesti jadi.

qemaishak said...

suka...suka...sedapnya talam ubi ni kak.

A love too strong to die said...

Hantar skit please!!..lapar

IMANSHAH said...

sedap2

sal said...

memang sedap..sesuai utk sarapan dan minum petang..

Kakzakie said...

Kakak penggemar kuih tradisi cikgu. Kalau keladi janganlah kata, sedangkan yg simple di goreng pun kakak suka apa lagi yg dah jadi macam ini hmm... sedapnya cikgu

ILA HonEyBuNNy said...

tetiba laparrrrr..heheh

ieda said...

salam kenal dari akak

hurmm sedap .. makan panas2 sedap kan :)

Cikli said...

sedapnya tu cikgu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...