Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, July 21, 2012

1 Ramadhan ini amat bermakna

N3 lepas sahur yg pertama bagi Ramadhan kali ni.
Tak tau nak type apa sebab kepala masih kosong..
Nak tidor pun subuh dah dekat.
Hari ni cuti hujung minggu.
Lepas subuh boleh lah tidor.
Shukur saya masih di beri peluang oleh Dia,
mngerjakan ibadah puasa di bulan mulia ini.
Malam tadi solat terawikh di rumah saja.
Atas sebab2 tertentu rasa2nya sepanjang Ramadhan ni,
saya hanya akan bersolat terawikh di rumah..
Jangan tanya kenapa, tapi saya rasa itu yang terbaik buat saya.
Amat bersyukur kerana masih boleh berjamaah walau pun di rumah sendiri.
Entah lah, hati saya sikit terganggu kalau saya fikir fikirkan. 
Adakah ini Ramadhan terakhir buat ku?
Adakah Ramadhan seterusnya saya tidak lagi di sini, di dalam keadaan ini dan bersama orang2 ini?
Hari pertama Ramadhan ini membuatkan hati saya teramat sayu.
Azan Subuh bergema......Jom solat dulu.. 

5 comments:

MaWar said...

semoga masih berpeluang mengerjakan ibadat puasa pada tahun mendatang.selamat berpuasa.

makcu B said...

Terkadang makcu alpa, tak terfikir tentang mati ....ish, ish,ishhhhhh. Yang makcu fikir, makcu tak nak bagi mek mati.

KakNi (CikNi Ahnie) said...

Alamak, sayu pulak terasa di hati... sabar lah kak. Agaknya ni memang aura ramadhan kita rasa macam tu, bukan ke bulan ini bulan yang terbaik untuk memanjatkan doa kepada Yang Esa....

khairul said...

salam Ramadhan dr saya

a.samad jaafar said...

aduih... ayat ramadan terakhir itu amat mengganggu jiwa saya.. moga kita dipanjangkan usia..dan usia itu dimanfaatkan utk tunduk kepada-Nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...