Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, July 9, 2012

Bibik ni buat saya mau nangis jer..Huhuhuhuhuu...!

Bibik nih buat kerongkong saya tersumbat.
Sabar jer lah Bik.
Bibik cakap,
Durian di kampung dia byk lah jugak.
Tapi hanya untuk di jual.
Tak boleh makan.
Rugi.
Kalau jual dapat beli ikan.
Beli gula, beli tepung.
Kalau setakat dia cerita yang dia makan daging setahun sekali masa raya korban tu saya fham lah.
Ini buah dari pohon sendiri.
Dia siap ajar anak dia supaya tak suka durian.
Durian busuk, nanti sakit perut dan kalau makan jugak besar nanti rabun mata.
Ada ke macam tu...
Bibik, kamu makan jer lah durian tu semau kamu.
Kalau musim durian di sini memang bibik meriah makan durian.
Tadi dia kopek durian dan makan sorang sorang..
Tapi saya tgok dia lap mata dia berkali kali.
Apa pasal pulak ko ni Bik?
"Sayaa teringatkan anak saya buk, ngak bisa makan buah ini"
Huhuhuhuhuuu..
Ko ni satu lah Bik, tak pasal pasal ko buat ibuk nangis nih.

7 comments:

C'Jai said...

aduhai kesiannya....kita masih beruntung walau takde pokok sendiri pun masih boleh makan sepuasnya..

CikNi Ahnie (KakNi) said...

Itu lah pngorbanan seorang ibu kok mencari rezeki tempat orang.... sabar ye bik... hahahah... tuan rumah tak makan durian sekali ke?

lovelywa said...

owh kesiannyee..bertuah kite duk kat Mesia nih..

Alin Marlini said...

durian mahal kat sana kak

amn said...

kak hani


mak seklalu kenangkan anaknya...

Kak Izan said...

Manusia ni berbeza nasibnyer kan.. Jadi bersyukur lah kita kan... :)

kakcik said...

Kesiannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...