Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, July 20, 2012

Dengar guruh di langit, setakat curah air di tempayan tak kisah lah,ini.......

Kelmarin,
Mamat mana tah yang sebarkan khabar angin.
Katanya dapat gaji hari Khamis sebelum puasa.
Punya lah happy...
Saya yang pantang dengar pasal gaji ni,
rasa nak melompat lompat...
Apa tidak nya,
poket yg separa penuh akan terisi lagi.
Awal dari biasa pulak tu.
Agaknya sebab menyambut puasa kot.
Jeng..Jeng..Jeng...
Apa lagi,dah esuk lusa nak terima gaji awal,
Saya berbelanja sakan lah.
maklumlah nak hapus kira baki yg masih ada.
Tambah2 byk yang nak di beli utk persediaan menyambut Ramadhan ni.
Khamis dah tiba,
Mana gaji nya?
gaji tak nampak bayang pun..
Poket dah menangis dah,
saya nak meraung rasa nya.
This is a nightmare...
Aduhhhhhhh....
I  just wanna kill that 'Mamat'.
Jadinya macam mana nak teruskan hidup?
Hari ni,
sebelum ke sekolah,anak tadah tangan kat papa minta duit,
Mummy pun tadah tangan minta belas ehsan juga....
4 hari seterusnya pun terpaksa tadah tangan.
Akhir kalam,
Janganlah gurau pasal hari gaji, cian kat saya tau.

6 comments:

kakcik said...

Setahu kakcik, penerima pencen saja yang menerima pencen mereka semalam.

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan Al Mubarak dan selamat menjalani ibadah puasa ya. :)

makcu B said...

He he he..... inilah pertama kali mamat tu sebar khabar angin yang tak betul. Biasanya kalau mamat ni yang berkata2, boleh terus terima dan pakai. Pakcu kita, dah sebar berita ni kat kekawan dia...sampai hari ni telefon berdering, marah2!!!! Betul, pasal gaji jangan dibuat main.

Ibu n Abah said...

Cikgu...
Pepatah dengar guruh di langit tu mmg menjadi amalan kami somi isteri..... Kami mmg pakar....(ingatkan kami jer yg guna pepatah tu...) ekeke...

MaWar said...

cuba lihat kat tangki,kot2 masih ada air yang disimpan.

a.samad jaafar said...

saya pernah kene sekali..waktu awal2 keje dulu.. terpaksa makan maggi sehari hihihihi.. teruk kan?

Haslina said...

org yg pencen pun terima gaji macam biasa, pada 21hb iaitu esok sabtu.. kihkihkih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...