Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, July 4, 2012

Hobi saya mengumpul...

Zaman sekolah dulu cikgu kata setiap orang mesti ada hobi.
Masa tu saya cakap kat cikgu yang hobi saya mengumpul setem.
Tak minat mana kumpul setem, tapi dah kawan2 semua cakap macam tu.
Sekarang dah tua2 ni, hobi saya mengumpul juga.
Saya kumpul buku masakan.
Buku aje yg memasak, saya beli masakan dari kedai.



















 Saya kumpul tasbih pemberian kawan2/sedara2 yg balik dari mekah.
Saya kumpul 'Fridge Magnet', kalau ke luar negeri mesti beli satu untuk tambah koleksi.
Saya kumpul Cookie Cans juga, ni contoh yg terbaru.
Yang last but not least ialah saya juga kumpul lemak.
Lemak saya tok sah cerita lah, meriah sakan.
Lemak orang lain juga.
Saya kumpul orang2 yg lebih lemak di bawah bumbung rumah saya.
Tak caya? Sila datang dan sahkan...

9 comments:

Kakcik Seroja said...

Yang akhir tu, kakcik pun telah dan sedang mengumpul dengan jayanya. :)

makchaq said...

makchaq la ni pun tinggai kumpul lemak saja

Dulu kumpul buku resepi jugak, tapi terbantut lepas kena perli dengan pakchaq, buku resepi berlambak.. masak asam rebus, sayur bening, sambal belacan.. baik tak payah buku resepi...

KakNi said...

Hai, salam ziarah...

Saya pun kumpul jugak tasbih tetapi bukan sebab hobi, sebab orang dah bagi... hahahah... fridge magnet pun kumpul, sebagai kenangan... Cookie cans tu comey lah... hu hu hu..

Ibu n Abah said...

hehehehehe
cikgu..
saya juara kumpul air...
lemak ada gak...

secangkir madu merah said...

suka kumpul fridge magnet tu.. hehehehe kumpul buku masak tu pun suka jugak... kumpul buku masak bukan main lagi ya.. tapi tetap membeli makanan di kedai.. hahahaha

MulutPayau said...

saya jugak pengumpul lemak ...hehehe

Maiyah said...

salam..

apa lg nk buat kan.. hobi sy tido lalalala.. :D

PINATBATE said...

Saya tak kumpul semua barang-barang tu kecuali lemak..huhuhu

insan_marhaen said...

saya pun suka kumpul setem kecik2 dulu....sampai skrg masih ada lg buku dengan setemnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...