Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 12, 2012

Kadang kadang nasi yg nak di suap ke mulut pun boleh jatuh dari tangan..

Saya tidak pilih untuk mungkir janji.
Itu pasal lah saya tak suka berjanji.
Tapi ada kala saya tak boleh elak dari menjadi mungkir.
Minggu ni saya pasang niat untuk menziarahi anak cucu di Kl.
Kebetulan khamis ni sekolah saya cuti peristiwa.
Balik dari sekolah semalam, saya buat persiapan.
Macam biasa lah, bawa 1001 makanan dan keperluan anak cucu.
Dan anak2 pun dah siap order 1001 macam benda dari rumah.
Tiba2 malam tadi hubby cakap tak boleh teruskan plan.
Dia ada hal penting jumaat ni.
Haah? Habis, ternanti nanti lah anak saya kat asrama tu..
Nak buat macam mana ni?
Nak tak nak, give her a call and tell her I am sorry dear.
Tak de rezeki u all lah.
 Itu lah, kita hanya merancang, Tuhan yg tentukan
Tuhan yg tahu kenapa dan mengapa Dia tetapkan begini.
Kita redha saja dengan ketentuan Dia.
Pas tu segala makanan yg dah penuh bonet kereta ni?
Tak de masaalah....
Tak de masaalah langsung.

8 comments:

Ibu n Abah said...

cikgu...
bila belum ada rezeki... memang ada saja halangannya...
Kun Fa Yakun...

mokja said...

makcik skrg tgh jadi oku.itu pun ketentuaNYA.redho sajalah

Kakzakie Purvit said...

Tapi terkilannya tidak terkata. Tak apa makanan bawa aje ke sekolah ramai cikgu-cikgu boleh tolong makankan...

cikceriacorner said...

salam akak..xpe akak,,nak buat mcm mana kan...kita hanya merancang..tuhan yg menentukan..xpela lain kali bleh pegi lagi..:)

azi said...

Kita hanya mampu merancangkan..mungkin ada hikmahnya...

makchaq said...

Mak la lebih sedih dari anak kan..

Makchaq la ni jarang pi mana2 dengan pakchaq, pasai cuti tak sama..

Haslina said...

Jumaat ni kat Kompleks sekolah ker? Na pun tgh garu kepala sebab na dan beberapa kawan jadi ajk sambutan & protokol. :(

Maiyah said...

salam..

kita mnusia biasa kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...