Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 8, 2013

Anak murid saya yg paling degil.

Berpuluh tahun memegang title 'Ticer'
Mendidik dan mengajar.
Tau tak siapa yang paling payah untuk di didik?
Paling tak nak dengar nasihat?
Paling tak nak terima ajaran?
Paling payah nak didik?
Sepanjang hayat saya, diri sendiri lah yang paling payah untuk di ajar.
Yang selalu derhaka pada ajaran saya ialah 'Ticer Hani'.
Saya mengajar diri sendiri untuk mendengar kata minda yg lebih rational.
Tapi saya sering mendengar kata hati saya yg emotional.
Tapi pengalaman rebah, kalah, dan gagal lah yg telah menjadi Tok Guru kedua.
Padan muka saya lah.
Belajar cara menyakitkan.
Bukan di rotan oleh diri sendiri tapi belajar melalui pengalaman yg perit.
Tu lah, bila otak kata jangaaannnn monyettttt.....
Hati kata "Aku nak jugak! aku nak jugak!
Kan dah rasa pedas nya kenyataan hidup.
Hentam saja lah Ticer Hani weiii...........


3 comments:

Kakcik Nur said...

Asalkan bahagia... :)

azieazah said...

Betullah, diri sendiri lah sebenarnya yang susah diajar.

che mid said...

ha ha memang degil..tapi takkan nak ketuk kepala sendiri kut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...