Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 9, 2013

Cerita saya di pagi hari.

Pagi ni rasa nak cerita ceriti.
Bila tengok kerenah murid darjah satu teringat pengalaman sendiri.
Anak sulung saya dulu
tak mau ke sekolah
pagi saya hantar,
Sekejap jer dia lari balik rumah.
(Rumah dekat dgn sekolah)
Bila saya marah dan larang dia balik rumah,
Dia lari ke rumah nenek dia yang kebetulan berdekatan juga.
Kalau paksa dia duk dalam kelas, dia akan meraung satu sekolah boleh dengar.
Alasan dia ' Tak ada kawan, kalau mummy tunggu dalam kelas ok '
Sehari boleh lah tunggu, lama2 mana boleh.
Mummy pun nak ke sekolah ngajar jugak.
Jadinya,
Saya suruh orang gaji saya, Noh( gadis dari selatan thai) tunggu.
Mintak jasa baik guru kelas nya utk memberi kebenaran.
Ok pass.
Dari seminggu jadi sebulan.
Anak saya ni memang tak berenggang dgn Noh.
Noh di paksanya menulis bila dia menulis.
Buku Noh sama banyak dgn buku anak saya.
Sebulan dua jugak lah begitu.
Mujur cikgu kelas tu ( yg juga kawan baik saya) sabar
At last,
Tau apa jadi?
Selain dari anak saya dah boleh membaca dan menulis,
Orang gaji saya yg buta huruf tu pun boleh juga.
Dulu Noh tengok majalah, duk tatap gambar artis saja.
La ni siap beli majalah sendiri dah..
Masa tu URTV menjadi kegemaran dia.
Ni cerita 25 tahun dulu.
Sekarang anak saya dah bergelar bapa.
Noh pun dah kawin dan menjadi seorang bisniz women yg berjaya.
Setiap kali Noh berkunjung dia selalu sebut pasal dia ke sekolah dgn anak saya.
Ada juga untung nya kan?



6 comments:

kucingorengemok said...

rezeki noh, hehe

ishy77 said...

dpt pembelajaran free...untung dia..hehe

secangkir madu merah said...

hehehe.. untung juga Noh tu dpt tumpang menimba ilmu...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Alhamdulillah. Dua dalam satu. Dua2 dapat hasilnya.

Norhaizan hakim said...

Macam boleh buat drama pulak citer GH ni..

Anonymous said...

salam k'hanny,

what an interesting entry :)
Alhamdulillah.. rezeki belajar utk anak k'hanny juga jadi rezeki Noh.

ryaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...