Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 6, 2013

Kereta saya, kemera saya, blog saya dan saya.

Kan dah cakap tak ada kerja.
Ni foto ambik dari fbook.
Tak sharp pun tak pe.
Kalau sharp sangat kang jelas pulak segala tanda2 penuaan.
Foto 'Sendiri Senyum Sendiri Snap' ni.
10 kali posing, yg ni saja yg ok sikit.
Payah jugak nak tangkap gambar sendiri ye.
Tgok orang lain buat senang jer.
Ada cerita di sebalik foto nih.
Sedang asyik duk senyum snap, senyum snap tu,
tiba tiba perasan yg dalam kereta sebelah saya ada makluk bernyawa.
Agaknya apa lah tanggapan dia terhadap saya.
Bila saya pandang arah dia, dia senyiummmmmm.
Senyum ada makna tu.
Maknanya kalau ikut tafsiran batu jemala saya lah..
" Makcik ni buang tebiat ke hapa?"
Tak kisah, bukan dia kenal saya pun.
Fikir lah nak fikir apa pun,
janji saya bahagia.



5 comments:

Ibu n Abah said...

Cikgu...
Sambil nyambil tunggu anak sekolah atau suami.. Memang akak akan berposing...
Tak pandang kiri kanan pung... Sebab malu andai mata bertentang mata dgn yg sedang memerhati...

Kak Mahh said...

Layan...je dah nak masuk blog kita kan...hihii

insan marhaen said...

Kebahagiaan adalah subjektif. Sendiri yang tahu kebahagiaan yang bagaimana yang dia mahukan!

ishy77 said...

hehe..terkadang buat jugak perangai gitu..hahaha

IffahRina said...

senyummm....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...