Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 11, 2009

Maaf la saya itu dan ini.

Alahai banyak sungguh alasan yang kita boleh buat kalau kita tak nak..betul?
Betul apa?
Kalau nak kita akan buat seribu daya.
kalau tak nak memang la kita cipta seribu dalih.
Itu ini, begitu begini.
Kita boleh cakap saja yang kita ada kerja itu ini
kita terpaksa siapkan itu ini
kita harus jumpa orang itu orang ini
Paling2 kita cakap alasan yang paling mudah.
Buzy. buzy. buzy .buzy.....
Bagi orang yang suka membuat alasan,
Niatnya hanya satu..nak jaga hati orang lain.
Kira menolak dengan berhemah la tu..
Tapi tidak kah terfikir oleh mereka,
Berdolak dalih itu lebih melukakan hati orang.
Lain kali terus terang saja lah.
Habis cerita...
Saya tersenyum bila memikirkan.
Betapa dalam hidup saya ini
Saya seringkali memberi peluang untuk orang lain membuat seribu alasan.
Bukan saya tak tau, alasan itu melambangkan penolakkan..
Walau terluka setiap kali menelan alasan yang berunsur simpati.
Saya tetap terima segala alsan yang di beri..
Pura pura tidak apa apa...
Buat buat tidak luka.

5 comments:

♥chentatiku♥ said...

paling luka, bila dia buat alasan busy, terkantoi dengan kita sedang berpoya2..

makan hati betol~

be strong kak!

Anonymous said...

Namanye pun ALAS.., tentulah berLAPIK. PURA2 tak per, jangan ada kepura-puraan. BUAT2 pun ada masa dibolehkan... tapi perbuatan yang menyakitkan jangan! Bimbang kalau2 dinding condo boulivard pulak yg tercalar.
(makcu)

hani@debumelukut said...

tq chentatiku. tidak ada alasan untuk akak rebah kan?

hani@debumelukut said...

Wei makcu yg ku syangi,
dok wak gapo sini ptg2 nih?Alah makcu, kita hentam je lah..naik ke langit terjun turun pun bukan ada orang yang akan tangisi kehilangan kita tu..by the way makcu, best la jadi awak ni..bertuah sokmo...wi ko kito sikit la tuah awak tu.

maiyah said...

mmg tak bleh lari ngan alasan heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...