Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 21, 2009

Went there, did that...

AyhJie, Aunty Yam dan Cikin ajak kami kuar pusing2 tengok panorama area ulu langat dan kawasan yang sewaktu dengan nya..Best betul lah, menyusuri Pinggir kota yang damai dan tenang gitu..Saya seronok sungguh tengok Empangan Semenyih ni..Luas, kagum saya. Ikut hati nak saya turun ke tepian tengok orang memancing.Mesti datang lagi, nak tgok keindahan waktu senja kat sini..
Pas tu kami ke Hutan lipur Sg Tekala.Saya dan Aunty Yam mendaki berpuluh? Beratus rasanya anak tangga untuk sampai ke air terjun..Cantik. Aunnty Yam selamba jer panjat..Saya ni macam nak merangkak dah..
Kami singgah di Bukit Ampang untuk menghayati pemandangan Kuala Lumpur dari aras tinggi..Hmm..Memukau.Tapi yang lebih memukau ialah memerhatikan Ayh Jie n Aunty Yam yang tak reti penat..Betul la stamina u both beats mine.
Lepas zuhur Anis nak ke Aquaria.Dah penat sebenarnya, tapi pergi jugak..Betis saya rasa nak patah dah..Letih nya..

Di Suria KLCC ini, dalam banyak2 benda yg saya tengok, yang amat menarik perhatian saya ialah sajak Sdr Latiff Mohedin yg bertajuk 'Maya'. Sajak ini tertulis di dinding terowong yg menghubungkan Suria KLCC dan Aquaria..Berulang kali saya baca..
Maya
Bertahun tahun ku bawa nama mu
Maya
Dari desa ke desa
Ku bawa dia bak luka baru di kening ku
Maya
dari kota ke kota
Kadang kali
Ia tiba tiba menbara
Biasanya tidak apa apa
kadang kali
Bila ku sebut nama mu
Mengalir darah
ke seluruh muka

Saya tafsirkan 'Maya' sebagai gumpalan duka yang terusung di bahu selamanya.

2 comments:

Ateh Nour said...

Assalamualaikum,

Seronok memanjat tangga yee, saya panjat tangga rumah aja, berbelas kali sehari hehehe...

Tok Ngah said...

Aku pun suka sajak Maya tu. Suka sungoh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...