Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, January 30, 2010

Musuh ketat saya.



Lipas
Nombor satu dalam senarai 'Takut'
Memang takut sungguh.
Benci. Tak suka.
Kalau dia ada,
saya tak senang duduk.
Takut dia hinggap di badan saya.
Memang selalu cam tu.
Saya lah mangsa dia.
Mortien mana?
Bygone pun boleh juga.
Tolong lah sembur sampai dia mati.
Biar padan muka dia.

Jangan tak caya
Ini satu lagi makhluk yang saya tak suka
Kecik tapi menakutkan saya.
Eiiiii.........Geli!!!!
Saya tahu dunia dia..tempat sejuk berumput.
Saya seboleh2 elak dari jejak kaki ke tempat begitu.
Kalau lah dia naik di kaki saya, saya teriak habis suara.
Saya melompat2,hentak2 kaki supaya dia jatuh.
kalau tak retak tulang kaki,
Retak simen...
Kadang tu kerana terlalu takut,
Bila terpijak nasi sejuk pun saya kelam kabut.
Terlompat2 ingat kan Pacat!

Heran kan, makhluk sekecik ini pun saya boleh takut. Tak tau kenapa, hanya orang2 yang mengenali saya tahu betapa takutnya saya pada mereka berdua..

6 comments:

tunbegia said...

takut tapi letak gambar punyalah besar gila dalam blog, kui kui kui

salamm,

umimanja said...

sama mcm si manja, takut benar dgn lipas.
Tp baby pulak suka benar dgn pacat. Dia lah tukang kutip pacat, kalau pacat nk kaki org.

Anonymous said...

mana entry baru..!!!plzz.

TokNabe said...

Mungkin bukan takut..geli kot.

Unknown said...

kalau lipas tu boleh tahan lagi... tapi kalau pacat tu.... sya lari dulu...

Granny Hani said...

ramai yang sekapal dengn saya ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...