Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, January 29, 2010

Tukar Profesion.

Mak mertua saya kat kampung cakap,
harga getah mahal.
Mewah jadi penoreh la ni..
Beribu ringgit dalam seminggu.
Sebulan? Kalah gaji saya nih!
Itu pun bukan Mak toreh getah sendiri,
Pakai pekerja.
Mak tunggu bilang duit jer..
Kira hasil bahagi dua( Pawah).
Pun masih lumayan.
Best kan?
Nampak gaya nya
ngadap pokok getah ni,
lagi banyak buat duit
dari ngadap budak sekolah

Agak agak la mak yer,
Mak nak pakai pekerja extra tak?

Aiyallllaaaa.....

6 comments:

Pak Man laksam said...

Pak man pun boleh ....kalau nak pakai pekerja , cakap la.

maiyah said...

hehe.. nanti cikgu skolahkan pokok getah tu yek

KizZ said...

haha..kelakar la..
tapi betul..auntie saye agak mewah walau hanay penoreh getah taw..

so,mintak ur mak pekerja extra..

hani@debumelukut said...

PakMan,KizZ dan pembaca yg lain nya,
MARILAH KITA BERAMAI RAMAI JADI PENOREH GETAH..

Maiyah nanti tolong kira hasil k.

aG said...

Cakap jer tu...... awakkan takut pacat... eeeeeeeeeeeee pacat banyak dalam kebun getah!
Uwaaaaaaa.......

jeliloni.com said...

rezeki penoreh kot, sebenarnya dah lama getah murah.

skrg 2-3 thn ini, getah baru mahal.ikut jangkaan capai rm10/kg mungkin masa tu kerajaan dah kena cukai kat penoreh.

tapi masa getah 0.80 dulu mmg sakit jadi penoreh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...