Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, January 5, 2012

Alahai Mak Bapak budak2.

-Cikgu, ni anak bongsu saya,manja. Dia tak suka di paksa paksa..
-Cikgu, anak saya takutkan cikgu sebab kakak2 dia duk cakap yg cikgu ni garang sungguh.
-Cikgu, anak saya ni anak yatim, sensitif dan perlu di pujuk pujuk..
-Cikgu, PM cakap dah tak payah bayar yuran, buku tulis pun free jugak ke?
-Cikgu, letak anak saya di depan lah, dia saiz kecik kut tak nampak whiteboard .
-Cikgu, boleh anak saya duduk dgn sepupu dia dalam kelas..?
-Cikgu, cikgu buatlah anak saya ni macam anak cikgu sendiri yer...
Macam macam hal.
Ok,ok..Serah pada saya, bisa di urus,InsyaAllah.
Tapi ada mak yg sorang ni, buat saya tersenyum sorang2.

"Cikgu, eh..Cikgu masih ngajar kat sini ker? Ingat dah pencen."

Haah? Balik ni saya kena pergi facial dan makan jamu kot.
Sah la saya dah kelihatan macam dah usia 60 tahun ni...
Ke sebab saya gemuk?
Adoii...Sabo jer la cikgu Hani yer.

9 comments:

kakcik said...

Bukan setakat ragam anak2, ragam mak bapak pun macam2 ya? :)

Ibu n Abah said...

cikgu...
statement yang akhir u lebih kepada...
Cikgu dah banyak berjasa dan luas pengalaman mengajar sebelum ini..
itu yang emak budak tu terkenang...

~ yus ~ said...

hehe, biasa orang tulis ragam anak, cikgu tulis ragam mak bapaknya pula ya..:)

secangkir madu merah said...

hehehehehe.. gelihati pulak kak Hani ni.. macam2 kerenah mak bapak sekarang ni ya.. bukan setakat nak layan perangai anak2 malah mak bapak nya juga kena dilayan.. pening kepala ya..

munna said...

mesti penat bila bukak sekolah ni..melayan pelbagai ragam kan kak...

Haslina said...

budak2 kecik lain pulak ragam mak bapaknya.. yg budak besar pulak ragam sendiri yang memmeningkan kepala guru kelas dan guru subjek.. all in a day's work utk teachers.. selamat mengajar semula..

DrSam said...

Hari pertama persekolahan cikgu-cikgi memang kena banyak bersabar. Banyak sangat ragam perangai. Selamat mengajar ye cikgu.

Rumah Kuning said...

ingatkan dah pencen??? hehehe sabar je lah

Alin Marlini said...

Salam Perkenalan Cikgu..

tersenyum dengan kata2 ibubapa yang pernah Alin dgr masa htr anak ke sekolah..hehehehe..sib baik Alin tak pernah cakap camtu kat cikgu...

Anak Alin pun bersekolah sekolah yang sama ngan alin masa kecik2. Dan paling bangga cikgu yang pernah mengajar kita dulu mengajar anak2 kita plak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...