Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 15, 2012

Ombak tidak lagi rindu


Aku adalah camar yg tidak lagi mau singgah di pantai mu.
Sudah jemu menjala ombak yg datang dan pergi.
Bayu resah sudah bermukim.
Pantai mula tenang
Air pasang di muara
Tersenyum mentari jingga.
Kamu terus lah meredah lautan.
Hanyut bersama pasang surut arus.
Pendayung sudah di tangan.
Nakhoda terbilang seperti kamu
tidak kan tenggelam.

Maaf, aku sudah tidak sanggup mabuk laut.
Hari ini aku mau pulang,
Tanah daratan tidak semasin kuala,
namun tidak juga memedihkan mata
Selamat tinggal pasir pantai ku.
Semoga ombak kembalikan rindu mu.

17 comments:

sal said...

assalamualaikum..
terpikat ngan kata2nya..
sgt puitis..

LiNa_Pg said...

begitu puitis sekali..
sy ni mmg xreti la nk wat puisi bagai,
sekolah dulu science stream lagilah ayat straight fwd huhuhu

sahida said...

wah cikgu Hani, mendalam sungguh puisi ni. nice poem.:)

Unknown said...

papa mifz lak tak sabar nak jumpo ombak..hehe

Deru Ombak said...

Camar..
tanpa hadirmu aku resah,
bagai nakhoda tidak berkemudi..
bagai kapal tidak berlaut. 
bagai pintu kehilangan kunci

tanpa hadir mu aku gundah
bagai lagu tanpa irama.
pincang menerpa
bagai langit tidak berbintang
suram lara.

Nizam.Ariff said...

...dan mudiklah nakhoda keseorangan, dengan dayung di tangan, menuju matahari mati dan dia mati bersama-samanya...


(ending kena ada mati-mati tak? hahaha)

aliza said...

akak ingat tajuk dekat2 dengan ombak rindu, rupa2nya sajak puitis penuh makna.. akak x brapa nak pandai menulis tp minat tengok org pandai cipta sajak cam ni.. tahniah dan teruskan ..

Granny Hani said...

Sal,
straight from the heart.

Granny Hani said...

lina,
setakat nak merapu mcm akak ni tak perlu jiwa puitis pun...heheeh

Granny Hani said...

sahida,
tq..

Granny Hani said...

Papa Mifz,
Pun minat ombak jugak?

Granny Hani said...

Deru ombak,
wahh...ni baru puitis namanya..

Granny Hani said...

Aku,
hahahaaa...macam cerita tamil, matikan watak itu pasti.

Granny Hani said...

aimaniman,
tq..saya ni bukan penulis, mendapat ilhan dari hati yg berkecamuk saja.

eita said...

dalam makna tu.....

munna said...

MUNNA SAMPAI SKRG TAK TGK PUN LAGI FILEM OMBAK RINDU

Ateh Nour said...

Sallam Cikgu Hani,

Terbuai dengan kata2 yang indah
lagi puitis. Pandai Cikgu bersajak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...